نژاد گاو یکی از دلایل عمده تولید شیر و گوشت

نژاد گاو یکی از دلایل عمده تولید شیر و گوشت
قائم مقام معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان نژاد گاو را یکی از دلایل عمده تولید شیر و گوشت می دانند.
رضا ثقلینی افزود: گاو شیری برای تولید بیشتر و مطلوب به مواد مختلفی نیاز دارد تا بتواند آنها را به شیر و یا گوشت تبدیل کند.
وی با توصیه ای به گاوداران تشریح کرد: یک گاودار باید مواد مورد نیاز خود را بشناسد و بتواند مواد لازم را به موقع و به میزان مورد نیاز تهیه و در اختیار گاو قرار دهد.
ثقلینی ادامه داد: تغذیه نامناسب و غیرعلمی عاملی برای کم تولید بودن گاو محسوب می شود.
قائم مقام معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: رعایت بهداشت حیوان و جایگاه آن نیز ر تولید شیر و گوشت تاثیر بسیاری دارد و اگر گاوهای اصیل و با تولید بالا هم از نظر بهداشتی کنترل و مراقبت نشوند، تولید شیر و گوشت آنها کاهش خواهد یافت.
وی اظهار داشت: جایگاه نگهداری گاو باید از نظر نور و جریان هوای تازه مطلوب باشد و به طور مرتب و منظم سمپاشی شده تا از وجود میکروب ها و کنه ها پاک شود.
ثقلینی با عنوان نمودن مزایا مثبت بهره گیری از گاوهای آمیخته تاکید کرد: آمیخته گری یا دورگ گیری و به زبان ساده مخلوط نمودن دو نژاد اصیل و بومی و ایجاد یک نسل جدید راهکاری برای تولید شیر و گوشت بیشتر قلمداد می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com