نوسانات قیمت مرغ به دلیل موفق نبودن صادرات این محصول بوده است

نوسانات قیمت مرغ به دلیل موفق نبودن صادرات این محصول بوده است
مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان کردستان با اشاره به مرزی بودن استان گفت: نوسانات قیمت مرغ به دلیل موفق نبودن در صادرات به خارج از کشور بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، شفیعی، در جلسه دیدار تشکل‌های کشاورزی با استاندار کردستان اظهار کرد: این استان به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق ظرفیت و پتانسیل لازم برای صادرات گوشت سفید را دارد.
وی از فعالیت 11 تعاونی مرغداری در استان کردستان خبرداد و افزود: این تعداد تعاونی ظرفیت تولید 13میلیون و 400 هزار قطعه مرغ را دارند.
شفیعی با اشاره به اینکه سرانه مصرف مرغ استان 25 کیلوگرم بوده است، اعلام کرد: سالانه در استان 87 هزار تن گوشت سفید تولید می شود که 27 هزار تن آن مازاد بر مصرف است.
وی با اشاره به نوسانات قیمت مرغ در استان بیان کرد: دلیل اصلی نوسانات قیمت مرغ در استان همین تولید مازاد بوده است که در صورت فراهم شدن صادرات آن می توان از این نوسانات جلوگیری کرد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران کردستان به صادرات مرغ کردستان به 15 استان کشور اشاره و اعلام کرد: همچنین روزانه 10 تا 15 تن مرغ به استان تهران صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 تا 15 درصد مرغ استان با قیمت مناسب عرضه می‌شود، بیان کرد: کنترل نوسانات قیمت مرغ در استان نیازمند همکاری ارگان‌های مختلف و مرغداری‌های سطح استان است.
شفیعی اعلام کرد: در حال حاضر هشت کارخانه خوراک دام و طیور، هشت کشتارگاه تخصصی طیور، یک واحد بسته بندی و قطعه بندی مرغ در کردستان وجود دارد.
وی تصریح کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم و افزایش واحدهای قطعه‌بندی و بسته‌بندی طیور در استان زمینه تولید مرغ با کیفیت بهتر در استان فراهم شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران کردستان به گرفتن مجوز احداث 12 واحد مرغ مادر در کردستان اشاره و تصریح کرد: این تعداد واحد مرغ با ظرفیت 294 هزار قطعه پروانه بهره‌برداری احداث گرفته‌اند.
وی ادامه داد: صنعت مرغ جزو صنایع بزرگ در استان بوده و به همین میزان این صنعت در کردستان با مشکلات روبه رو است.
شفیعی از بهینه‌سازی سوخت 330 واحد مرغداری در کردستان با همکاری شرکت گاز کردستان خبرداد و تصریح کرد: این میزان گازرسانی به مرغداری‌های استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
وی با اشاره به وجود پنج زنجیره تولید مرغ در کردستان یادآور شد: امیدواریم با راه اندازی این زنجیره‌ها در شهرستان‌های مختلف استان بتوانیم بخشی از مدیریت تولید را به تعاونی‌ها واگذار کنیم. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com