نور آبی می تواند عوامل بیماریزای ناشی از غذا را خنثی سازد !

نور آبی می تواند عوامل بیماریزای ناشی از غذا را خنثی سازد !
یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) ، متوجه شدند که نور آبی با ساطع کردن اشعه های دیود (LED) تأثیر آنتی باکتریال قوی بر روی برخی عوامل بیماریزای غذایی می گذارد.
آنها همچنین پی بردند که تأثیر این نورها در دمای پایین (بین 4 و 15 درجه سانتیگراد) و شرایط نیمه اسیدی با 5 / 4 pH بیشتر می شود. این امر امکانات بدیع و جدیدی با استفاده از نور آبی LED به عنوان شیوه ای غیر شیمیایی برای حفظ و نگهداری و سلامت غذایی در اختیارمان قرار می دهد.
در حالیکه نور LED اغلب بعنوان منابع نور کم مصرف شناخته شده اند ، همچنین به عنوان منابع نور با خاصیت آنتی باکتریال نیز معرفی شده اند. 
تیم تحقیقاتی دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) به سرپرستی استادیار Yuk Hyun-Gyun از بخش علوم غذایی و تکنولوژی دانشکدۀ علوم این دانشگاه ، در واقع اولین گروهی محسوب می شوند که نشان دادند عواملی نظیر دما و pH بر روی خاصیت آنتی باکتریال نور LED می تواند تأثیر بگذارد.
در این تحقیق ، این گروه 3 بیماری عمدۀ ناشی از غذا یعنی : Listeria monocytogenes ، Escherichia coli 0157:H7 ، Salmonella typhimurium را در معرض نور LED قرار دادند و وضعیت pH آنها را از اسیدی به قلیایی مورد بررسی قرار دادند. 

 
کلمات کلیدی لامپ led نوردهی نور تحقیق
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com