نهاده‌های طیور از شمول ارز 1226 خارج شد

نهاده‌های طیور از شمول ارز 1226 خارج شد
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گفت: به دنبال لغو تخصیص ارز 1226 به نهاده‌ها از سوی هیئت دولت، شرکت پشتیبانی امور دام قیمت نهاده‌ها را افزایش داد.
حسین مقدم‌نیا، با اعلام این خبر اظهار داشت: در صورتی که قرار باشد مرغداران نهاده‌ها را با 70 درصد افزایش قیمت خریداری کنند قیمت مرغ در بازار به کیلویی 7500 تومان می‌رسد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران که به همراه سایر اعضای هیئت مدیره و تولید کنندگان در اعتراض به این موضوع هم اکنون در وزارت صنعت است، گفت: 200 هزار تن خوراک طیور خریداری شده بود تا بین مرغداران توزیع کند اما شرکت پشتیبانی امور دام دیروز قیمت جدید را با 70 درصد افزایش اعلام کرد.
مقدم‌نیا گفت: در حالی که مرغداران 100 میلیارد تومان به حساب پشتیبانی امور دام واریز کرد و 20 هزار تن خوراک طیور با قیمت قبلی یعنی ذرت کیلویی 700 تومان و سویا کیلویی 1050 تومان توزیع شد اما به تازگی شرکت پشتیبانی امور دام قیمت جدیدی اعلام کرده است.
وی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام قیمت هر کیلوگرم سویا را 1800 تومان و هر کیلوگرم ذرت را 950 تومان به مرغداران اعلام کرده است.
مقدم‌نیا گفت: شرکت پشتیبانی امور دام می‌گوید هیئت دولت دو شب گذشته مصوب کرد ارز مبادله‌ای برای واردات نهاده‌های طیور اختصاص یابد در حالی که  واردات نهاده‌ها قبل از این تصمیم دولت انجام شده است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تأکید کرد: تنها 20 درصد نهاده مرغداران در یک ماه از سوی شرکت پشتیبانی امور دام تامین می‌شود و تأثیری در پایین آوردن قیمت تمام شده مرغ ندارد.
وی گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم سویا در بازار 1750 تومان و ذرت 1200 تومان است که تولید را برای مرغداران بسیار سخت کرده است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تصریح کرد: با تصمیم مناسب دولت در خصوص قیمت نهاده بارقه امید را برای جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها برگردانند.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار آمل گفت : ۹۲/۰۷/۰۹

    گل بود به سبزه نیز آراسته شد

    پاسخ...
  •  

    مرغدار-ناچار گفت : ۹۲/۰۷/۰۹

    با سلام
    آیا واردات مرغ منجمد با ارز مرجع است؟؟؟؟؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com