نهاده‌های دامی در برزخ تعیین قیمت

نهاده‌های دامی در برزخ تعیین قیمت
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان مرکزی گفت: وضعیت نهاده‌های دامی هنوز به طور کامل مشخص نشده است و با تأخیر وارد می‌شوند.
محمد جعفری با بیان اینکه همچنان بین نرخ ارز مرجع با ارز مبادلاتی شبهه وجود دارد، گفت: هنوز مشکلات مربوط به مبحث تعیین نرخ نهاده‌های دامی با ارز مرجع و مبادله‌ای حل نشده است.
وی افزود: قیمت ذرت تا حدودی تعدیل شده، اما سویا همچنان از قیمت بالایی برخوردار است.
جعفری در ادامه در خصوص سرانه مصرف مرغ استان در سه ماهه گذشته عنوان کرد: سرانه مصرف مرغ در استان مرکزی در سه ماهه اخیر کاهش داشته است.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه اولویت هزینه‌ای با آغاز مهرماه و شروع سال تحصیلی در خانواده‌ها به هزینه مدارس تعلق می‌گیرد، پیش‌بینی می‌شود سرانه مصرف و قیمت مرغ نیز کاهش پیدا کند.
وی با بیان اینکه قیمت مرغ برای مصرف‌ کننده کیلویی 5800 تومان است، یادآور شد: قیمت هر کیلوگرم مرغ از هفته گذشته تا کنون روزانه 100 تومان تقلیل داشته است.
جعفری گفت: در خصوص گوشت قرمز کمبودی احساس نمی‌شود و تاکنون تنشی در بازار وجود نداشته است؛ بنابراین نیازی به توزیع دولتی نداشته و بازار شرایط و روند خوبی داشته است.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان مرکزی با بیان اینکه سهمیه شهریورماه مرغداران گوشتی به میزان دو هزار و 900 تن ذرت به قیمت 700 تومان و یک هزار و 200 تن سویا به قیمت هزار و 50 تومان اعلام شده است، خاطرنشان کرد: سهمیه شهریورماه مرغداران مرغ تخمگذار نیز به میزان هزار و 100 تن ذرت و 470 تن سویا به قیمت مصوب برای تولیدکنندگان مرغ گوشتی به صورت متمرکز در استان اعلام شده که شرکت پیشتبانی امور دام در حال انجام مقدمات برای تحویل نهاده‌هاست.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com