نهاده های تولید قیمت مرغ را به پرواز درآورد

نهاده های تولید قیمت مرغ را به پرواز درآورد
وضعیت قیمتی و توزیع نهاده های طیور در روزهای گذشته اثر خود را بر روی بازار قیمت مرغ بر جای گذاشته و نرخ ها را به پرواز درآورد .
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی درواکنش به این وضعیت می گوید : در حال حاضر نوسانات قیمت گوشت مرغ تابع افزایش نرخ نهاده های تولید مطابق ارز قانونی است و به طور حتم با شرایط جدید نرخ این فرآورده نیز افزایش می یابد.
حسین مقدم نیا افزود: با تغییر ارز مرجع ( ۱۲۲۶تومان ) به ارز مبادله ای (۲۴۷۷تومان ) دولت نرخ هرکیلوگرم نهاده های طیور همچون سویا را ۱۸۰۰ تومان و ذرت را ۹۵۰ تومان اعلام کرد.
وی اظهارکرد: امروز هر کیلوگرم سویا ۱۹۸۰ تومان و ذرت ۱۲۰۰ تومان در بازار عرضه شد.
به گفته این فعال بخش خصوصی، امروز میانگین قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری های کل کشور ۴۸۰۰ تومان و متوسط هر کیلوگرم گوشت مرغ در کشتارگاه های کشور ۶۸۰۰ تومان بوده است.
وی اضافه کرد: براساس شرایط فعلی، با تغییر نرخ نهاده قیمت تولید نیز تغییر می یابد اما به دلیل نوسان قیمت ها در حال حاضر نمی توان برای تعیین نرخ واقعی قیمت گوشت مرغ اظهار نظر کرد.
وی تصریح کرد: هم اکنون اتحادیه سراسری مرغداران با در نظرگرفتن قیمت نهاده ها دربندر طبق ارز مبادله ای، وضعیت کنونی تولید و مصرف ، به دنبال جمع آوری قیمت ها از استان ها است تا روز شنبه آینده نرخ واقعی کف و سقف گوشت مرغ را در کارگروه بررسی نرخ گوشت و مرغ وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد دهد.
وی ادامه داد: پس از تعیین نرخ کارشناسی قیمت مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی ، پیشنهاد هفته آینده به ستاد تنظیم بازار ارایه می شود.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغدارن گوشتی تاکید کرد: بنابراین در راستای تولید پایدار ارایه تسهیلات و سود نسبی برای حمایت از تولیدکنندگان الزامی است چرا که تولید کنندگان با کمبود نقدینگی در این بخش مواجه هستند.
وی گفت: هم اکنون نقدینگی مرغداران با توجه به هزینه های تمام شده تولید کاهش یافته است بنابراین تولید کنندگان این بخش به دو برابر نقدینگی نیاز دارند.
به گفته مقدم نیا، در زمان حاضر تولیدکننگان و تشکل ها تلاش دارند خود را با شرایط فعلی کشور تطبیق دهند زیرا شرایط اقتصادی مملکت ایجاب می کند بخش های دولتی و خصوصی با یکدیگر همکاری داشته باشند.
وی اضافه کرد: چندی پیش در ملاقات با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد که این وزارتخانه با برنامه ریزی جدید میزان نقدینگی تولید را افزایش دهد.
وی درباره برنامه های حمایتی دولت از مصرف کنندگان گفت: دولت در نظر دارد همچون گذشته با جمع آوری و خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان و توزیع آن برای ثبات قیمت ها از مصرف کنندگان نیز حمایت کند.
یاد آور می شود : درروزهای اخیر نرخ مرغ روند افزایشی یافته است به نحوی که هر کیلوگرم مرغ با بیش از هفت هزار تومان به فروش می رسد ، این درحالی است که طبق اعلام رسمی وزارت صنعت ، معدن و تجارت باید هرکیلوگرم مرغ ۶۵۰۰ تومان معامله شود .

 
نظرات شما
  •  

    فرید گفت : ۹۲/۰۷/۱۸

    وزارت صنایع ومعادنوتتجارت اگر راست میگوید قیمت نهاده هاراپایین بیاورد البته بخش تجارت اقایان وزارتخانه بهم میریزد ورانت ارز مرجع تا دلارازاد را کی بخورد نه تو این مملکت .... کسی نیست بگه که چرا قیمت ذرت وسویا باید به نرخ دلار 4500تومانی بفروش بره اقای وزیر اگر ضرر به پولهای باداورده تان نمی خورد قیمت فروش دان را مشخص کن نه و بک سر سوزن هم بفکر تولید کننده و مصرف کننده باشید

    پاسخ...
  •  

    سید مجید نعیمی گفت : ۹۲/۰۷/۱۹

    فواید ارز مرجع پس از ریزش فراوان اندکی به مرغدار میرسد پس چه بهتر ارز تک نرخی شود تا تولیدکنندگان با نهاده های چند قیمتی مواجه نشوند.وقتی نود درصد مرغداران شهرستان صومعه سرا که بزرگترین قطب مرغداری استان گیلان و کشور هست نمیتوانند نهاده دولتی دریافت کنند پس این همه سهمیه تخصیص داده شده براساس ظرفیت فارمها بدست چه کسانی میرسد .مرغدارن ذرت و سویا از بازار آزاد تهیه میکنند در بارنامه نوشته شده مقصد پشتیبانی فلان استان؟!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com