نهاده ها قبل از رسیدن به بازارگاه دچار مشکل می شوند

نهاده ها قبل از رسیدن به بازارگاه دچار مشکل می شوند
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون به اطلاعات خروج نهاده‌ها از گمرک‌ها دسترسی نداریم و این در حالی است که تمامی اطلاعات باید در سامانه بازارگاه وجود داشته باشد اما اطلاعات فعلی در این سامانه ناقص منتقل می‌شود.
مرتضی رضایی درباره نشتی نهاده‌های دامی با ارز رسمی 4200 تومانی در بازار سیاه، افزود: به طور قطع وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع نهاده‌های دامی علاوه بر اطلاعات خاص خود، به اطلاعات دقیق گمرک ، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه در بحث حمل و نقل نیاز دارد.
وی با بیان اینکه اکنون ما به اطلاعات خروج نهاده ها از گمرک ها دسترسی نداریم اضافه کرد: در واقع تمامی اطلاعات باید در سامانه بازارگاه وجود داشته باشد تا دستگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت مشترک دارند بتوانند از این اطلاعات برخوردار شوند اما اطلاعات فعلی در این سامانه نیز ناقص رد و بدل می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی براین باور است که در واقع نهاده‌های دامی در گمرک ها و بنادر، قبل از اینکه به سامانه بازارگاه برسد، دچار مشکل می‌شود.
رضایی با بیان اینکه مشکل اتصال سامانه‌های گمرک و تجارت باید از طریق وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی پیگیری و متصل شود، افزود: این سامانه‌ها به طور کامل به سامانه بازارگاه متصل نیست و اطلاعاتی که وارد بازارگاه می‌شود، ناقص است.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگر این سامانه‌ها با اطلاعات دقیق و به صورت برخط متصل نباشد، سامانه بازارگاه نمی‌تواند به صورت هوشمند فرایند ورود و توزیع نهاده‌های دامی را کنترل کند.

خوراک پرداز هزار دشت

وی گفت: به طور معمول بخشی از اطلاعات به شکل وب سرویس‌هایی نوشته و تبادل می‌شود، برخی از اینها مانند بحث خروج اطلاعات نهاده‌های خارج شده از گمرک، هنوز اطلاعاتش کامل نیست.
به گفته وی، اما در سامانه بازارگاه تمامی جزئیات و اطلاعات یک محموله و پته‌های لیست محموله‌های حمل شده ارایه می‌شود.
رضایی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی خواستار دریافت اطلاعات دقیق گمرک جمهوری اسلامی و وزارت صنعت در سامانه بازارگاه است، افزود: اتصال سامانه‌ها به یکدیگر یک شرط لازم برای اجرای کامل فرایند نظارت بر ورود و توزیع نهاده‌های دامی است و باید هر چه سریع‌تر این مشکل فنی حل شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره احتکار نهاده‌ها توسط دلالان یا واردکنندگان گفت: گزارش‌هایی در این خصوص منتشر شده اما به دلیل نبود اسناد و مدارک مستدل اطلاعات، احتکار نهاده‌ها در انبارهای خصوصی هنوز ثابت نشده است.
به گزارش فصل تجارت، سامانه «بازارگاه نهاده‌های کشاورزی» به منظور توزیع مناسب نهاده‌ها و دسترسی آسان تولیدکنندگان به نهاده‌های دام و طیور با نرخ‌های مصوب توسط وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شد که در مردادماه امسال اصلاحاتی روی آن صورت گرفت.
براساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار باید هر کیلوگرم ذرت و جو در مبادی ورودی با قیمت یک ‌هزار و 700 تومان، دانه سویا سه هزار و 100 تومان و کنجاله سویا سه هزار و 200 تومان در سامانه بازارگاه به دست تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان دام و طیور برسد.
این درحالی است که طبق گزارش‌های منتشره، برخی واردکنندگان و دلالان بازار سیاه پس از خروج نهاده‌ها از گمرکات اقدام به احتکار این کالاها در انبارهای خصوصی خود می‌کنند تا این محصولات را با نرخ‌های چند برابری در بازار بفروش برسانند.
 
نظرات شما
  •  

    علیرضا گفت : ۹۹/۱۰/۲۲

    اقای رضایی نشتی که سهله اگر هم نشتی نداشته باشند کارخانه های داخلی متاسفانه کنجاله با رطوبت 15 درصد تحویل مشتری می دهند.

    پاسخ...
  •  

    سامی گفت : ۹۹/۱۰/۲۶

    توی همه‌ چی دزدی میکنن‌ متاسفانه این دوره ۵۶ تن سویا شارژ شدم ولی شرکتی نیومد بالا خرید کنم اخه این چه وضعشه‌ آخرش با چهار هزار زیر قیمت مرغ فروختم با نهصد میلیون ضرر بعد میگن‌ نهادهای‌ دامی صد درصد به تولید کننده میرسه

    پاسخ...
  •  

    جواد گفت : ۹۹/۱۰/۲۹

    باسلام
    اگر واقعا ذرت و جو باید با قیمت 1700تومان ودانه سویا3100تومان وکنجاله سویا3200تومان باید به دست تولید کننده اعم از مرغداران و دامداران برسد پس چرا این همه تفاوت قیمت اقلام ذکر شده با بازار سیاه وجود دارد؟ سویا بالای 10 هزار تومان و ذرت بالای 4 هزارتومان در بازار سیاه خریدوفروش میشود چرا برخورد قانونی نمیشود؟ بدلیل اینکه بازار سیاه دست افراد با نفوذ وقدرتمند می باشد، علی هذا معاون وزیری که به اطلاعات ورود وخروج سامانه بازارگاه وگمرک دسترسی ندارد وضعیت بهتر از این نمیشود، ودر سالهای آتی ونزدیک، باید گوشت مرغ را از کشورهای اجنبی وارد مملکت بکنیم، و افسوس وصدهزاربارافسوس!!!
    اگر مدیران مسئول این وقایع، واقعا میخواهند رسیدگی کنند باید کلیه بارهای ذرت وسویا را در فواصل بین بندر تا مقصد کنترل دقیق بنمایند واز تردد بارهای بازار سیاه جلوگیری بعمل بیاورند، در صورتی که منبعد فایده ای هم نخواهد داشت، چون اکثر تولید کنندگان دست از تولید کشیده اند وساختمان پرورش تبدیل به مکان متروکه میشود، آدم اشک تو چشمانش جمع میشود وهیچ کاری هم نمیشه انجام داد، چون واقعا اگر مسئولی دلسوزانه به این امر رسیدگی نکنه، تولیدات داخلی به صفر خواهد رسید وباید مرغ منجمد سایر کشورها را وارد کنیم، چه بسا در این امر نیز مصیبتها خواهد بود مثل گوشتهای جنون گاوی ووو....

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com