نهاده در ازای گوشت مرغ

نهاده در ازای گوشت مرغ
«عباس تابش» در نشست کارگروه تنظیم بازار استان یزد که با حضور روسای اصناف و تولیدکنندگان در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، بیان کرد: یزد با داشتن پتانسیل های بالای صنعتی، بایستی قیمت‌گذاری‌های اصولی برای کالاها و اقلام اساسی مردم داشته باشد.
وی تصریح کرد: اگر استانی در همجواری یزد، قیمت مصوب فروش مرغ را رعایت نمی‌کند، باید شناسایی و از این تخلف حلوگیری شود تا نوسان و گرانی در استان ایجاد نشود.
وی خطاب به جهادکشاورزی استان بیان کرد: جهاد کشاورزی باید تمامی صنایع و تولید کنندگان را از منظر نهاده‌های دامی تامین کند تا افراد به خرید نهاده آزاد نپردازند.
معاون وزیر صمت افزود: میزان نهاده هایی که به صورت آزاد بین صنایع و تولید کنندگان توزیع می‌شود، منطقی نیست و برخی بهانه‌ها در رابطه با بالا بردن قیمت مرغ بی اساس است.
وی افزود: تولید کنندگان قیمت بالای استان‌های همجوار را لحاظ نکنند و به این منظور تولید خود را کاهش ندهند و از تمامی ظرفیت‌ها برای تولید گوشت مرغ استفاده کنند.
تابش اضافه کرد: طبق توافقاتی که از پیش با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است، جهادکشاورزی بایستی نیاز نهاده‌های مرغداران را تامین کند و در مقابل آن گوشت مرغ دریافت کند تا مرغدار نتواند کمتر از  نهاده دریافتی مرغ تحویل دهد.


وی افزود: اگر در برابر نهاده داده شده مرغ به جهاد کشاورزی ارائه نشود، بار دیگر جهاد کشاورزی حق تحویل نهاده به مرغدار متخلف نخواهد داشت و همچنین تخلف مرغدار به وزارت صنعت و معدن گزارش می‌شود.
مدیر عامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور بیان کرد:  طبق آمار و ادعای گمرکات و وزارت جهادکشاورزی طی واردات انجام شده، نهاده‌های ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه به صورت ۱۰۰ درصدی تامین شده است اما با این وجود نبود نظارت و تعامل صحیح بین ارگان‌های هر استان، کمبود مرغ در فروشگاه‌ها را رقم می‌زند و این در حالی است که روزانه ایران فقط ۱۱۰ قطعه گوشت مرغ نیاز دارد.
وی افزود: استان یزد و واحدهایی که از میزان کافی تولید مرغ خود جلوگیری می‌کنند باید پاسخگوی این مشکل و کمبود گوشت مرغ در فروشگاه‌ها باشند.
تابش ادامه داد: استاندارد میزان وزن تولید هر قطعه گوشت مرغ در ایران ۲.۲ کیلوگرم است و نباید مرغدار با نهاده‌ی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی دولت به تولید مرغ ۳ کیلوگرمی بپردازد.
معاون وزیر صمت در پایان نیز اضافه کرد: فقط مقدار مشخصی از مرغ تولیدی بایستی برای قطعه بندی مصرف شود و بیش از آن غیر مجاز است، همچنین مرغ قطعه بندی شده نیز قیمت مشخص و مصوبی دارد که نباید هر قطعه مرغ با قیمت مجزا به فروش برسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com