نمونه گیری از طیور بومی خراسان رضوی آغاز شد

نمونه گیری از طیور بومی خراسان رضوی آغاز شد

 رئیس اداره مبارزه با بیماری های طیور دامپزشکی خراسان رضوی گفت: به منظور پیشگیری از انتقال بیماری های تنفسی به طیور بومی و روستایی، طرح بررسی وضعیت سلامت طیور بومی در خراسان رضوی آغاز شد. 

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، رضا دیانت مقدم، عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در این طرح سه هزار و 500نمونه از طیور بومی، بوقلمون و کبوتر در 350 روستا از روستاهای استان اخذ شده و تیتر سرمی بیماری های نیوکاسل و آنفلوانزای طیور در آزمایشگاه مجهز دامپزشکی استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی هدف از اجرای این طرح را بررسی وضعیت بیماری نیوکاسل و آنفلوآنزا در طیور بومی خواند و گفت: انجام این طرح به منظور پیشگیری و جلوگیری از انتقال بیماری به طیور صنعتی در مرغداری های استان نیز خواهد بود.
وی اجرای این طرح را با توجه به وجود یک میلیون و 538 هزار قطعه طیور بومی و نقش و اهمیت آن در تامین معیشت و امنیت غذایی روستاها و شهرها حائز اهمیت دانست.
دیانت مقدم افزود: این اداره کل، ضمن تعامل با دستگاه های مختلف استان، اقدامات پیشگیرانه در جهت مبارزه با بروز احتمالی بیماری تنفسی را به انجام می رساند.
وی به مرغداران و فعالان صنعت طیور استان یادآور شد: از هر گونه رفت و آمد غیر ضروری به واحدهای پرورش خودداری کنند و کلیه افرادی که به نحوی مجبور به تردد در مرغداری ها هستند، رعایت کلیه مسائل بهداشتی را داشته باشند.
وی با اشاره به نقش حمل و نقل غیرمجاز طیور در سطح محورهای مواصلاتی استان خاطرنشان ساخت: نظر به اهمیت موضوع، هزینه های لازم جهت تجهیز قرنطینه ها شامل قرنطینه های مرزی، بین استانی و داخل استانی انجام شده و این واحدها حساسیت بیشتری را در برخورد با موارد حمل و نقل غیرمجاز نشان خواهند داد.
دیانت مقدم افزود: از نیروی انتظامی استان نیز درخواست شده تا کنترل بیشتری بر راه ها داشته و موارد فاقد گواهی بهداشتی دامپزشکی را به دامپزشکی اطلاع دهد تا ضمن تشکیل پرونده از طریق مراجع قضایی مراتب پیگیری شود.

 

 
کلمات کلیدی نمونه گیری
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com