نمایندگان مجلس خواستار حل مشکلات مرغداران شدند

نمایندگان مجلس خواستار حل مشکلات مرغداران شدند
بیش از 90 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیران جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت خواستار حل مشکلات مرغداران شدند.
اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تذکرهای کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
وی گفت: مجید کیان پور به وزیر جهاد کشاورزی درباره رسیدگی به وضعیت نهادهای کشاورزی و نحوه تامین آن و کنترل قیمت تمام شده، ارز تخصیصی برای جلوگیری افزایش بی رویه قیمت نهاده های کشاورزی به ویژه در صنعت دامداری و مرغداری و همچنین رسیدگی به وضعیت اراضی اختلافی کشاورزان با منابع طبیعی و ضرورت تعیین تکلیف در کمیته رفع تداخلات در شهرستان های درود و ازنا تذکر داد.
عضو هیات رییسه مجلس افزود: جلیل مختار به رییس جمهوری در خصوص شوری آب شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان در ماه مبارک رمضان و همچنین برداشت حجم وسیع آب و نیشکر در وضعیت بحرانی تذکر داد.
رنجبرزاده بیان کرد: احمد سالک در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار برخورد سریع و قانونی با موضوع جنایت تاسف بار در یکی از مدارس غرب تهران شد.
سید جواد ساداتی نژاد به وزیر جهاد کشاورزی درباره عدم تحویل گندم توسط سیلوی کاشان تذکر داد.
وی افزود: محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد هم در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار برخورد فوری و قانونی با افراد خاطی که مشکلات اخلاقی در یکی از مدارس تهران ایجاد کرده بودند، شد.
عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: وحدتی همچنین در تذکر دیگری به وزیر راه و شهرسازی خواستار رسیدگی به مشکلات رانندگان شد.
وی خاطرنشان کرد: ولی داداشی نماینده مردم آستارا به وزیر آموزش و پرورش به دلیل عدم نظارت کالی به مدارس غیر انتفاعی و فراهم کردن زمینه فساد در آنها تذکر داد.
رنجبرزاده اظهار داشت: قره جه طیار نماینده مردم گنبدکاووس به اتفاق 90 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیران کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت خواستار حل مشکلات مرغداران شدند.
وی بیان کرد: امیر خجسته نماینده مردم همدان هم در تذکری به رییس جمهوری بر لزوم توجه جدی به مطالبات جریان های دانشجویی کشور تاکید کرد.

تذکرات شفاهی نمایندگان
احمد مازنی نماینده مردم تهران در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: صاحبان تریبون‌های متعدد در ایران اسلامی اعم از تریبون مجلس، صدا و سیما، نماز جمعه، دولت و سایر تریبون‌ها تذکر می‌دهم که در سخنرانی‌ها، خطبه‌ها و مصاحبه‌ها مراعات مصالح نظام و منافع ملی را در نظر داشته باشند.
وی ادامه داد: بسیاری از تریبون‌ها به حل مشکلات کمک نمی‌کنند بلکه مشکلات بزرگتری به مردم و نظام تحمیل می‌کنند چنان سخن گفته می‌شود که گویا همگی مصمم هستند تا یأس و ناامیدی در فضای عمومی کشور پمپاژ کند که باید گفت 'این تذهبون'.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مردم ما را انتخاب کرده‌اند تا مشکلات را حل کنیم نه اینکه به صورت گروه کر و دسته‌جمعی مشکلات تکرار شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب یادآور شد: انتظار می‌رود نهادهای تحت امر رهبری از جمله صدا و سیما و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به نحوی سیاست‌گذاری کنند که تریبون‌های مقدس در مسائل جناحی ورود نکنند و در خانه ملت نیز باید نقد منصفانه به صورتی انجام شود که یأس و ناامیدی در جامعه ایجاد نکند.

نماینده استهبان: دشمنان نباید از مطالبات رانندگان سوء استفاده کنند

اصغر مسعودی مردم استهبان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: مطالبات صنفی حق اصناف است و دشمنان نباید از این مطالبات رانندگان سوء استفاده کنند؛ متأسفانه قیمت لاستیک، باربری، لوازم یدکی و حق بیمه تأمین اجتماعی این افراد افزایش پیدا کرده در حالی که کرایه‌ها بدون تغییر باقی مانده است.
وی ادامه داد: نان مسئولان و مردم مدیون ایثار این رانندگان بوده و چرخ کارخانه‌ها به چرخ کامیون‌داران می‌چرخد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تذکری دیگر گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز یارانه افرادی را حذف کرده که تحت پوشش بهزیستی و نهادهای حمایتی هستند.

انصراف از سوال از رییس جمهور به خاطر همددلی و وحدت است
احد آزادی‌خواه در تذکری به انتشار لیست نمایندگان منصرف از سوال از رییس‌جمهور در برخی رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: سوال از رییس‌جمهور به دلیل برخی تنگناها برای مردم مطرح شد اما انصراف از آن به این معنا نیست که ما کار مردم را پیگیری نمی‌کنیم بلکه قسم خوردیم در قبال مردم مسئول هستیم و وظیفه داریم.
وی افزود: من نامه‌ای را امضا کردم که به امضای ۱۷۰ نماینده رسید. این نامه خطاب به سران قوا بود و راجع به مشکلات مردم بود. اگر ما در چنین شرایطی از سوال انصراف دادیم معنایش این نیست که به مسائلی مثل موسسات مالی انتقاد نداریم.
آزادیخواه ادامه داد:‌ ما دو هفته گذشته خدمت رهبری رسیدیم و آقا بحث وحدت را مطرح کردند. ما به خاطر همین این کار را انجام دادیم اما این بدان معنی نیست که به وظیفه خودمان عمل نکرده‌ایم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com