نظارتی بر قیمت گوشت شترمرغ صورت نمی‌گیرد

نظارتی بر قیمت گوشت شترمرغ صورت نمی‌گیرد
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: گوشت شتر‌مرغ همانند گوشت بلدرچین و بوقلمون به عنوان کالای خاص است و نظارتی بر قیمت گوشت شترمرغ صورت نمی‌گیرد.
علی‌اکبر نجفی در اصفهان عدم وجود تشکل را یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در راستای فعالیت شترمرغ داران دانست و اظهار کرد: شترمرغ داران برای فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی اقتصادی خود نیازمند برخورداری از تشکل و شرکت تعاونی هستند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 5 هزار و 290 قطعه شتر‌مرغ ثبت شده در استان اصفهان وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر فرهنگ استفاده از گوشت شتر‌مرغ در میان مردم تبیین نشده و سرانه مصرف هر نفر از گوشت شتر‌مرغ بسیار پایین و محدود است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه 25 واحد پروانه‌دار در سطح استان در راستای پرورش شتر‌مرغ فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: همچنین 40 واحد بدون پروانه‌دار نیز در سطح استان در این زمینه فعالیت می‌کنند و فعالیت واحد‌های بدون پروانه تنها به میزان پرورش یک یا دو قطعه شتر‌مرغ است.
وی با تاکید بر اینکه اکثر تخم‌های شتر‌مرغ به جوجه تبدیل می‌شوند و تنها تعداد محدودی از تخم شتر‌مرغ‌های بدون نطفه به عنوان خوراکی مورد مصرف قرار می‌گیرند، اضافه کرد: 20 درصد از تولید گوشت شتر‌مرغ کشور به استان اصفهان اختصاص دارد.
نجفی با اشاره به اینکه بیشترین تولید گوشت و پرورش شتر‌مرغ در استان در مناطق نجف‌آباد، تیران و کرون، شهرضا، برخورار و شاهین‌شهر و منطقه کوهپایه صورت می‌گیرد، تاکید کرد: گوشت شتر‌مرغ همانند گوشت بلدرچین و بوقلمون به عنوان کالای خاص است و نظارتی بر قیمت گوشت شترمرغ صورت نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه قیمت گوشت شتر‌مرغ به میزان عرضه و تقاضای محصولات تولیدی شتر‌مرغ است، افزود:در حال حاضر قیمت گوشت شتر‌مرغ 25 هزار تومان و تخم‌مرغ خوراکی آن نیز کیلویی 10 هزار تومان است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com