نظارت نظام مهندسی بر بهسازی مرغداری‌ها

نظارت نظام مهندسی بر بهسازی مرغداری‌ها
معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی بر اجرای بهسازی و نوسازی واحدهای مرغداری نظارت می کند،گفت: با افزایش نرخ سوخت، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ 5 درصد و گوشت قرمز 1.5 درصد افزایش می یابد.
سعادت الله عباسی درباره تاثیر هدفمندی یارانه ها بر قیمت محصولات پروتئینی گفت: افزایش قیمت حاملهای انرژی در قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 5 درصد، بر قیمت تخم مرغ 0.12 درصد و شیرخام 4.5 درصد تاثیر گذار است همچنین با بررسی های انجام گرفته هزینه تولید گوشت قرمز با اجرای این طرح 1.5 درصد افزایش می یابد.
وی افزود: 17 هزار و 500 واحد مرغداری در 5 سال بهسازی ونوسازی می شوند که این طرح به 2 روش اعطای تسهیلات ارزان قیمت با مشارکت بانک کشاورزی و خوداجرایی از طریق صندوق توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اجرا می شود.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: برای هر واحد مرغداری با بیش از 14 هزار قطعه، تسهیلات 55 میلیون تومانی پیش بینی شده است و در واحدهایی که این طرح به اجرا رسید، ضریب تبدیل دان مرغ به گوشت از 2.14 به 1.7 درصد کاهش یافت و ضریب تلفات از 10 درصد به 3 درصد رسید.
عباسی با بیان اینکه با بهسازی و نوسازی واحدهای مرغداری طول دوره پرورش مرغ از 60 روز به 42 روز کاهش یافت، گفت: مصرف سوخت در این واحدها 25 درصد کاهش یافته است.
وی درخصوص اجرای بسته های حمایتی در واحدهای مرغداری، افزود: بهسازی و نوسازی واحدهای مرغداری به اتحادیه ها وتشکل ها واگذار شده  وسازمان نظام مهندسی کشاورزی هم به عنوان ناظر بر چگونگی اجرای این طرح ها نظارت می کند.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: اتحادیه ها و سازمان نظام مهندسی برای اجرای این طرح ها و نظارت براجرای آن دستمزد دریافت می کنند.
عباسی درباره اجرای بسته های هدفمندی یارانه ها در گاوداری ها، بیان کرد: برای 10 هزار گاوداری با بیش از 20 راس دام اعتبار 30 میلیون تومانی برای هر واحد پیش بینی شده است که با کمک بانک کشاورزی و یا صندوق توسعه به روش خود اجرایی تخصیص می یابد.
 
نظرات شما
  •  

    ضرغامی مرغدار اسلام شهر گفت : ۹۰/۰۴/۰۲

    بهسازی مرغداری ها؟؟؟
    اقایان ترا خدا دست از شوخی بردارید وما را بیش این نا دان فرض نکنید .
    این جه طریق وام دادن است که 48 ساعت به صورت ضرب اجل به مرغدار فرصت دریافت وام را می دهید؟
    چطور می توان 48 ساعته ملک مورد نظر را به عنوان ضامن در اختیار بانک قرار داد؟؟
    30و31 تاریخ شروع واتمام مهلت دریافت وام بوده.
    در اسلام شهر هیج کدام از مرغداران موفق به دریافت وام نشدند.
    لطفا ما را بی شعور فرض نکنید وشعار دروغ ندهید
    دروغ تا جه حد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com