نظارت سازمان دامپزشکی از مرحله تولید تا مصرف

نظارت سازمان دامپزشکی از مرحله تولید تا مصرف

مدیر کل دامپزشکی استان البرز گفت: نظارت بهداشتی و شرعی سازمان دامپزشکی تنها به مرحله تولید فرآورده‌های خام دامی و طیور خلاصه نمی‌شود بلکه تا مرحله مصرف این نظارت‌ها ادامه دارد.
دکتر سید اصغر برائی‌نژاد با حضور در غرفه سازمان دامپزشکی در نمایشگاه و جشنواره سلامت با اشاره به نامگذ اری سال 2011 به عنوان سال جهانی دامپزشکی توسط سازمان بهداشت جهانی گفت: کارکنان نهاد دامپزشکی تلاش می‌کنند تا گوشت قرمز، سفید، تخم مرغ و شیر که در سطح بازار عرضه می‌شوند عاری از باقیمانده سموم  باشند و مردم از این طریق همواره فرآورده‌های سالم مصرف نمایند.
مدیر کل دامپزشکی استان البرز تصریح کرد: مهمترین استراتژی‌های سازمان دامپزشکی کشور این است که مصرف دارو به حداقل ممکن برسد و بنا بر این از تولیدکنندگان دام و طیور می‌خخواهیم که مصرف دارو و آنتی‌بیوتیک‌ها را به حداقل ممکن برسانند و در زمان منع مصرف دارو تا عرضه به بازار  را رعایت کنند.
وی در ادامه گفت: در کشتارگاه‌ها ناظران شرعی و بهداشتی مستقر هستند و با ممهور کردن گوشت کشتار شده سلامت آن را تضمین می‌کنند.
وی از مصرف گنندگان درخواست کرد: برای حفاظت سلامتی خود و خانواده‌هایشان از خرید گوشت و مرغ و سایر فرآرد‌ه‌هایی دامی از مراکز غیرمجاز خودداری کنند.
دکتر برائی‌نژاد همچنین از مردم خواست: در صورت مشاهده تخلف از سوی فعالان بخش‌های تولید، حمل ونقل و توزع، مراتب را به شبکه‌های دامپزشکی اعلام کنند تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com