نظارت دقیق دامپزشکی بر تمام مراحل پرورش طیور

نظارت دقیق دامپزشکی بر تمام مراحل پرورش طیور
رئیس ادارهٔ بهداشت استان کرمان، گفت: در راستای پیش‌گیری از بیماری‌های تنفسی طیور، نظارت دقیق بر کلیهٔ مراحل پرورش طیور در استان با استفاده از سامانهٔ GIS (اطلاعات جغرافیایی) صورت می‌گیرد.
آمنه زینلی با اشاره به راه‌اندازی سامانهٔ پایش و مراقبت از بیماری‌های طیور و زنبور عسل از ابتدای سال جاری در کشور، گفت: استان کرمان یکی از استان‌های فعال در این زمینه می‌باشد و توانسته است اطلاعات مربوط به واحدهای اپیدمیولوژیک در سطح استان را ثبت نماید.
وی در خصوص سامانه‌ی، گفت: این سامانه کمک بزرگی به بررسی و پیشگیری از بیماری‌های طیور می‌نماید و در این راستا مهم‌ترین خصوصیت این سامانه ثبت مواردی از جمله جوجه‌ریزی واحد‌ها، حمل و نقل طیور به ویژه ورود جوجهٔ یک روزه از شمال کشور به استان و مشاهدهٔ سریع بیماری‌ها است.
وی افزود: مجموعهٔ این اطلاعات می‌تواند امکان انجام اقدامات کنترلی از قبیل واکسیناسیون، نمونه‌برداری، آزمایش و معدوم‌سازی را در اسرع وقت فراهم کند و این امر موجب ساماندهی و پویایی صنعت پرورش طیور در استان می‌شود.
زینلی تصریح کرد: در طول هشت ماههٔ اول سال جاری و در راستای جلوگیری از انتشار بیماری، ادارهٔ کل دام‌پزشکی با هم‌کاری صندوق بیمهٔ کشاورزی، تعداد شش کانون با ظرفیت ۳۰ هزار و ۴۰۷ قطعه طیور را معدوم کرده است.
رئیس ادارهٔ بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور ادارهٔ کل دام‌پزشکی استان، گفت: طی هشت ماههٔ اول سال جاری، ۱۰ میلیون و ۲۷ هزار و ۱۵۰ قطعه جوجه‌ریزی به منظور پرورش مرغ گوشتی در استان صورت گرفته است. 
 
نظرات شما
  •  

    اسد گفت : ۹۰/۰۹/۱۷

    کدام نظارت ؟!!! فقط خودتان و ملت را سرکارگذاشته اید . همگان آگاهند که نظارت شما عزیزان فقط در امر رسیدن سهمیه های شیر وگوشت و مرغ روزانه است که به درب وزارت و سازمانهای جهاد می آورند .
    نظارت فقط با قلم در کاغذهای سازمان جهاد بسنده شده . واسلام

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com