نظارت دامپزشکی قزوین بر تولید و نقل و انتقال ۱۱ میلیون قطعه جوجه

نظارت دامپزشکی قزوین بر تولید و نقل و انتقال ۱۱ میلیون قطعه جوجه
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین از نظارت دامپزشکی قزوین بر تولید و نقل و انتقال ۱۱ میلیون قطعه جوجه یکروزه خبر داد.
مهدی مهرزاده اظهار کرد: از مجموع تولیدات جوجه یکروزه در کارخانجات جوجه کشی استان، نزدیک به ۶۰۰ محموله جوجه یکروزه تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.
وی افزود: استان قزوین دارای ۸ واحد جوجه کشی می باشد که تخم مرغ نطفه دار را از استان و همچنین بخش اعظمی از آن را از خارج استان دریافت می کند و تحت نظارت دامپزشکی، جوجه های یکروزه تولیدی را برای پرورش به سایر مزارع مرغ مادر و تخم گذار و گوشتی عرضه می کند.
مهرزاده بیان کرد: یکی از گلوگاه های بهداشتی صنعت طیور، کارخانجات جوجه کشی می باشند که مراقبت و نظارت بهداشتی بر این واحدها حائز اهمیت بوده و می تواند مانع ایجاد ضررهای اقتصادی هنگفت در این صنعت شود.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: جوجه های یکروزه تولیدی در سیستم قرنطینه ای – بهداشتی و با نظارت مستقیم دامپزشکی به واحدهای نگهداری و پروش انتقال می یابد.
وی در پایانیادآور شد: در سال ۹۶ تعداد ۱۱میلیون و ۳۷۰ هزار قطعه جوجه یکروزه با مجوز قرنطینه ای از واحدهای تولیدی خارج شده است و پیش بینی می شود در سال جدید نسبت به سال قبل افزایش داشته باشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com