نظارت بر روند توزیع عرضه مرغ تشدید می شود

نظارت بر روند توزیع عرضه مرغ تشدید می شود
رسول جلیلی ظهر دوشنبه در جلسه تبیین شیوه نامه تولید عرضه گوشت مرغ آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه نظارت دقیق بر روند توزیع عرضه مرغ از کشتارگاه تا بازار مصرف در سطح استان توسط دستگاه‌های ذیربط صورت نمی‌گیرد، افزود: با توجه به افزایش تقاضای بازار، در حال حاضر پنج میلیون و ۲۲۷ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام گرفته است که رکورد جدیدی در استان به شمار می‌رود و تاکنون بی سابقه بوده است.
وی، وجود دلالان و واسطه‌ها در عرضه مرغ در سطح بازار، خروج مرغ پر کن آماده طبخ از مبادی غیر قانونی و کشتارگاه‌ها، کشتار کن‌های روزمزدی و همچنین قطعه بندی مرغ را از مهمترین عوامل تأثیر گزار در بروز وضعیت فعلی عرضه این محصول در بازار و ایجاد صف‌های طولانی برای خرید مرغ عنوان کرد که باید بازرسی و نظارت‌ها نیز مؤثر و کاربردی تر از گذشته انجام گیرد تا عرضه مرغ موجود در بازار به وضعیت پایداری برسد.
جلیلی با بیان اینکه نهاده مورد نیاز مرغداری‌ها به قیمت ارز دولتی تأمین و در اختیار انان قرار گرفته است، اضافه کرد: فروش مرغ خارج از قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار یعنی هر کیلو بیشتر از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان غیر قانونی است و در صورت عرضه مرغ بیشتر از نرخ دولتی با متخلفان برخورد می‌شود.
گروه صنعتی اسکندری EIG


رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه از آغاز توزیع ۴۰۰ تن مرغ منجمد آماده طبخ طرح تنظیم بازار، به منظور تعدیل قیمت‌ها در سطح بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان خبر داد و گفت: مرغ منجمد آماده طبخ نیز به اندازه کافی تأمین و جهت عرضه در بازار ذخیره سازی شده است و برای عرضه در ایام پایانی سال و شب عید نیز برنامه ریزی های لازم انجام گرفته است.
وی افزود: قیمت مصوب مرغ منجمد آماده طبخ درب سردخانه ۱۴ هزار تومان و برای مصرف کننده ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است که با اخذ معرفی نامه از سازمان صمت توسط عاملین توزیع می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم تولید مرغ در سطح کشور به شمار می‌رود و برنامه ریزی لازم برای ایام شب عید نیز انجام گرفته و هیچ گونه کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.
در ادامه این جلسه مدیران جهاد کشاورزی و مسؤلین مراکز دامپزشکی در شهرستان‌ها به ارائه گزارشی از وضعیت توزیع و عرضه مرغ در بازار شهرستان مربوطه پرداختند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com