نظارت 45 اکیپ عملیاتی دامپزشکی بر ذبح بهداشتی دام ها در کرمان

نظارت 45 اکیپ عملیاتی دامپزشکی بر ذبح بهداشتی دام ها در کرمان
دکتر حسین رشیدی با اعلام اینکه کشتار خارج از کشتارگاه می تواند از عوامل تهدید کننده سلامت و بهداشت عمومی باشد، یکی از عوامل مهم در سلامت جامعه را سلامت گوشت مصرفی شهروندان دانست.
وی گفت: کشتار دام جلوی هیئت ها و دسته جات عزاداری در ایام محرم می تواند موجب گسترش برخی عوامل تهدید کننده سلامت در محیط و آلودگی ثانویه لاشه ها به عوامل آلوده کننده شود ضمن اینکه گوشت دام کشتار شده خارج از کشتارگاه به علت عدم بازرسی بهداشتی می تواند برای مصرف کنندگان خطر آفرین باشد.
رشیدی بر توجه به سلامت، معاینه و مجوز بهداشتی حیواناتی مثل شتر و اسب که در دسته جات عزاداری استفاده می شود نیز تاکید کرد و افزود: شبکه های دامپزشکی آمادگی هر گونه همکاری را در این زمینه دارند.
وی با بیان اینکه کشتارگاههای سراسر استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی باز هستند، خاطرنشان کرد: برای تأمین سلامت گوشت مصرفی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، 17 اکیپ ثابت و 28 اکیپ سیار در دو نوبت کاری صبح و بعد از ظهر در سراسر استان به ارائه خدمات می پردازند.
رشیدی تصریح کرد: این 45 اکیپ متشکل از 30 دکتر دامپزشک، 48 بازرس بهداشتی گوشت و 14 ناظر شرعی هستند که بر سلامت قبل و بعد از کشتار و ذبح شرعی دامهای قربانی نظارت می کنند.
وی با اعلام اینکه همه خدمات نظارتی دامپزشکی به صورت رایگان انجام می شود از مردم استان خواست: از طریق شماره تلفن چهار رقمی 1512، سامانه پیامکی 3000231512 و شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان ها با دامپزشکی تماس حاصل کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com