نشست روسای دامپزشکی ایران و عراق در تهران به منظور تسهیل صادرات دام و فرآورده های دامی

نشست روسای دامپزشکی ایران و عراق در تهران به منظور تسهیل صادرات دام و فرآورده های دامی
نشست مشترک مهدی خلج و صلاح فاضل عباس روسای دامپزشکی ایران و عراق به منظور گسترش تبادلات تجارب علمی و همچنین تسهیل در صادرات دام زنده و فرآورده های خام دامی برگزار شد.
مهدی خلج در این نشست به تشریح توانمندی بخش های دولتی و خصوصی دامپزشکی در جمهوری اسلامی ایران پرداخت و افزود: سازمان دامپزشکی خود را ملزم می داند که سلامت دام و محصولات دامی صادراتی را تضمین کند.
وی ادامه داد: از آنجا که دامپزشکی بعنوان یکی از ارکان اصلی جامعه در بهداشت عمومی مطرح است، تضمین سلامت این محصولات برای مصرف کنندگان داخلی و خارجی از اولویت های اصلی سازمان دامپزشکی است.
صلاح فاضل عباس رییس دامپزشکی عراق نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران خود در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه و سامانه های الکترونیکی سازمان دامپزشکی از قبیل سیستم های یکپارچه قرنطینه و جی.آی.اس می توانند به عنوان الگوهای مناسبی برای دامپزشکی عراق مطرح باشد.
عباس اظهار امیدواری کرد: دامپزشکی عراق در آینده بتواند با الگوبرداری از روشها و سامانه های موجود سازمان دامپزشکی ایران وضعیت سرویس دامپزشکی عراق را متحول کند.
گفتنی است، فلاح حسن زیدان اللهی وزیر کشاورزی عراق در راس هیاتی بلندپایه از جمله صلاح فاضل عباس رییس دامپزشکی عراق یکشنبه هفته جاری (11 مرداد) به دعوت محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی وارد تهران شده اند.
سفر هیات عراقی در ایران تا روز پنجشنبه (14 مرداد) ادامه خواهد داشت و رییس دامپزشکی عراق در این مدت از وضعیت پرورش طیور، تولید گوشت مرغ، تخم مرغ، کشتارگاه های صنعتی طیور و همچنین آزمایشگاه مرکز تشخیص بازدید و با تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامی و محصولات طیور ملاقات خواهد کرد.
براساس این گزارش، جلسه جمع بندی سفر رییس سازمان دامپزشکی عراق به جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر روز چهارشنبه با حضور دکتر خلج در سازمان دامپزشکی کشور برگزار خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com