نشانه گذاری کامل تخم مرغ در آذربایجان شرقی اجرایی می‌شود

نشانه گذاری کامل تخم مرغ در آذربایجان شرقی اجرایی می‌شود
دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: مرحله اول این طرح که شامل ثبت مشخصات بر روی کارتن تخم مرغ بود با موفقیت در سطح استان اجرائی گردیده است.
وی اظهار داشت: با اجرائی شدن مرحله دوم این طرح، نشانه گذاری شامل ثبت تاریخ تولید و انقضا بر روی هر تخم مرغ خواهد بود.
دکتر زندیه خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزیها و هماهنگی‌های صورت گرفته با اتحادیه‌ها و نهادهای زیربط نشانه‌گذاری کامل تخم مرغهای تولیدی استان از اوایل سال آینده به مرحله اجرا در خواهد آمد.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: از آنجائیکه تخم مرغ یکی از با ارزش‌ترین فرآورده‌های خام دامی بوده و نسبت به سایر منابع پروتئینی نظیر لبنیات، گوشت‌ها و حبوبات غنی‌تر است، لذا تضمین سلامت این فرآورده از تولید تا مصرف یکی از وظایف خطیر دامپزشکی است که در این راستا اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی بر کلیه مراحل تولید، توزیع، حمل و نقل و عرضه آن در سطح استان نظارت دارد.
دکتر زندیه با تأکید بر این نکته که تخم مرغ در اماکن عرضه می‌بایست در داخل یخچال با برودت صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود تصریح کرد: با توجه به گستردگی اماکن عرضه تخم مرغ در سطح شهر و توزیع آن در برخی خواربار فروشی‌ها، با هماهنگی‌های صورت گرفته و تشکیل جلسات ویژه با همکاران دانشگاه علوم پزشکی در صدد هستیم این موضوع نیز حل و فصل و با اجرای نشانه گذاری روی تخم مرغ عرضه این فرآورده با ارزش نیز ساماندهی شود.
 
کلمات کلیدی نشانه گذاری تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com