نرخ دولتی برای مرغ نخواهیم داشت

نرخ دولتی برای مرغ نخواهیم داشت
مدیرتنظیم بازار جهادکشاورزی یزد گفت:نرخی از سوی دولت برای مرغ ارائه نخواهد شد و قیمت مرغ به صورت رقابتی توسط خود بازار تعیین می شود.
قیمت مرغ این روزها روند مشخصی ندارد؛در شرایطی که ستاد تنظیم بازار با استناد به یارانه پرداختی برای تامین نهاده‌های تولید مرغ و تخم مرغ،نرخ مصوب این محصول را تعیین و به مرغداران ابلاغ می کند،مرغداران این نرخ‌ها را پایین تر از قیمت تمام شده و عامل زیان خود تلقی می کند.
نرخ مصوب مرغ منجمد در آبان ماه پارسال ۸ هزارو ۹۰۰ و مرغ گرم ۹ هزار و ۸۰۰ تومان بود اما با رشد هزینه تمام شده تولید در اسفندماه سال گذشته نرخ مرغ هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت با این وجود همواره مرغداران با خودداری از عرضه گوشت مرغ به نرخ مصوب،قیمت تمام شده این محصول را بالاتر از قیمت‌های مصوب پیشنهادی وزارت جهاد کشاوزی و نهایت نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار می دانند.
این روزها صحبت از اعتصاب در کشتارهای یزد و کمبود عرضه مرغ در بازار این استان است؛موضوعی که مدیر تنظیم بازار جهادکشاورزی استان یزد آن را رد کرده است.
سیّد حسین بخشایش،با تکذیب اعتصاب در کشتارگاه های استان یزد،اذعان داشت: هیچ کمبودی در عرضه و فروش مرغ در سطح بازار استان یزد وجود ندارد و این محصول به وفور به بازار عرضه شده است.
وی دررابطه با قیمت مرغ نیز اذعان داشت:قیمت مرغ در حال حاضر به ازای هرکیلوگرم 13هزار و200 تومان به فروش میرسد هر چند که برخی از فروشگاه ها کمتر از این نرخ را نیز ارائه میدهند.
مدیر تنظیم بازار جهادکشاورزی استان یزد ادامه داد:سیاست گذاری برای تعیین نرخ دولتی مرغ وجود ندارد به این معنا که نرخی از سوی دولت برای مرغ ارائه نخواهد شد و قیمت مرغ به صورت رقابتی  توسط خود بازار تعیین می شود.
وی تاکید کرد:طی ده روز گذشته قیمت مرغ بر اساس مصوبه دولت، 11هزار و 500 تومان بوده اما شاهد بودیم که قیمت مرغ حتی به زیر 10 هزار تومان هم رسید.
این مقام مسئول تصریح کرد: بنابراین بازار باید با رقابت درست خودش به تعادل برسد و سیاست تعیین نرخ گذاری از سوی دولت اجرایی نخواهد شد.
 
کلمات کلیدی نرخ دولتی مرغ نرخ مرغ
نظرات شما
  •  

    محمدی گفت : ۹۸/۰۴/۱۷

    در این برهه از زمان که دمای هوا به شدت گرم و امکان جوجه ریزی در این مقطع و هفته های گذشته منتی به این روزها بخصوص برای استان یزد و استانهای مرکزی کشور میسر نبوده و قاعدتا هنوز هم نیست بااین وجود دیگر حنای تنظیم بازاری های عزیزی مثل ایشان برای ما مرغداران رنگی ندارد. زیرا به دلیل متاثر بودن از شرایط ذکر شده وقتی مرغی برای تولید وجود نداردنتیجتا ایشان چاره ای جز قبول واقعیت ندارند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com