نبود مرغداری تخم‌گذار مهم‌ترین مشکل مرغداران بوکان

نبود مرغداری تخم‌گذار مهم‌ترین مشکل مرغداران بوکان
مدیر جهاد کشاورزی بوکان با بیان اینکه نبود مرغداری تخم‌گذار مهم‌ترین مشکل مرغداران بوکان است، گفت: به دلیل نبود مرغداری تخم‌گذار در بوکان تخم‌مرغ در این شهرستان تولید نمی‌شود.
صلاح‌الدین حقگو اظهار داشت: به دلیل نبود مرغداری تخم‌گذار در این شهرستان تخم‌مرغ تولید نمی‌شود.
وی افزود: شهرستان بوکان دارای 49 واحد مرغداری گوشتی بوده و ظرفیت این مرغداری‌ها 889 هزار قطعه است.
حقگو با اشاره به تعداد افرادی که در این تعداد مرغداری‌ها مشغول به کار هستند، گفت: مرغداری‌های بوکان برای 178 نفر ایجاد اشتغال کرده و در حال حاضر مشغول به کار هستند.
مدیر جهاد کشاورزی بوکان به عمده مشکلات مرغداری‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: وجود نوسانات قیمت گوشت مرغ در بازار، گرانی مواد خوراک طیور، افزایش نهاده‌های تولید نیمچه گوشتی و عدم نقدینگی کافی از شاخص‌ترین مشکلات مرغداری‌های این شهرستان است.
حقگو به اقدامات جهاد کشاورزی بوکان برای رفع نواقص در مرغداری‌های این شهرستان اشاره و تصریح کرد: از ابتدای سال 89 با تخصیص اعتبارات کافی نسبت به بهینه‌سازی واحدهای مرغداری به ویژه بهینه‌سازی مصرف سوخت با تدابیر اصلاح روش‌های سنتی به صنعتی در تامین سوخت و انرژی مرغداری‌ها به منظور افزایش راندمان تولید و بهبود تولیدات دامی و طیور انجام گرفته شده است.
مدیر جهاد کشاورزی بوکان به سایر اقدامات جهاد کشاورزی این شهرستان برای افزایش بهینه‌سازی مرغداری‌های بوکان اشاره کرد و افزود: با اقداماتی که جهاد کشاورزی این شهرستان در خصوص اصلاح ساختاری مرغداری‌ها و اصلاح روش‌های تهویه و خوراک‌دهی انجام داده، 21 هزار قطعه واحد مرغداری از طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت بهره‌مند شدند.
وی در خصوص میزان مبلغ هزینه شده برای بهینه‌سازی این واحد مرغداری‌ها، گفت: برای استفاده مرغداری‌ها از این طرح حدود 6 میلیون و 627 هزار ریال هزینه شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com