نبود زنجیره کامل تولید مشکل اصلی صنعت مرغداری

نبود زنجیره کامل تولید مشکل اصلی صنعت مرغداری
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان نبود زنجیره کامل تولید را مشکل اصلی صنعت مرغداری دانست و از احداث کشتارگاه مرغ در سرخه خبر داد.
پیش از ظهر امروز جلسه هم‏اندیشی و ارائه راهکار مناسب برای حل مسائل و مشکلات مرغداران شهرستان سرخه با حضور مسئولان سازمان جهادکشاورزی، امام جمعه و جمعی از مرغداران شهر سرخه تشکیل شد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان در این جلسه گفت: برای حل مسائل و مشکلات فراروی مرغداران استان به ویژه شهرستان سرخه نیازمند یک تدبیر، ارائه یک الگو و راه حل مناسب برای حل مسئله هستیم.
سیدمجید موسوی با اشاره به وضعیت مرغداری استان و سهم سرخه در آن گفت: بین 20 تا 23 درصد ظرفیت مرغداری گوشتی و تخم‏گذار استان در این شهرستان واقع شده و سرخه در استان از جایگاه بالایی برخوردار است.
وی گفت: با عنایت به نقش طرح توسعه بخش کشاورزی و فعال‏سازی واحدها، به دنبال یک طرح مناسب برای صنعت مرغداری در این شهرستان هستیم تا با محوریت خود مرغداران بخش اعظمی از مشکلات پیش رو حل شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان افزود: نبود زنجیره کامل تولید مشکل اصلی صنعت مرغداری است که ایجاد آن عامل ثبات قیمت در بازار، سودآوری زنجیره برای تولیدکنندگان و اعمال مدیریت واحد خواهد شد.
موسوی افزود: این زنجیره تولید با وجود ناوگان حمل و نقل، احداث کشتارگاه و بسته‏بندی، دارا بودن مرکز پخش و عرضه، ایجاد کارخانه خوراک طیور، انبار مجهز به سردخانه و مراکز فراوری کامل محقق خواهد شد.
موسوی افزود: در این راستا، شهرستان سرخه به عنوان یک پایلوت در استان برای استقرار زنجیره کامل از تولید تا عرضه و مصرف تولیدات این بخش در نظر گرفته شده است و سازمان در حد توان مساعدت و همکاری خواهد داشت.
در این نشست مطرح شد که با تشکیل تعاونی و مشارکت همه مرغداران می‏توان کلیه صنایع و بخش‏های مورد نیاز این صنعت را در یک واحد متمرکز احداث کرد تا در تمام امور شامل مسائل کشتارگاهی، حمل و نقل، عرضه و تامین نهاده‏ها، سردخانه و .... به مرغداران خدمت ارائه دهد.
در پایان جلسه با انتخاب پنج نفر از مرغداران به عنوان هیئت موسس مقرر شد تا پیگیر این طرح و اجرایی شدن آن باشند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com