نبود بازار هدف و تولید مازاد تخم مرغ مشکل اصلی مرغداریهای همدان

نبود بازار هدف و تولید مازاد تخم مرغ مشکل اصلی مرغداریهای همدان
معاون سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه 42 واحد تولید تخم مرغ در استان همدان وجود دارد که نیمی از آنها هم اینک تولید دارد، گفت: نبود بازار هدف بویژه صادرات و نیز تولید مازاد بر نیاز بازار مصرف از مشکلات متولیان واحدهای تولید تخم مرغ در همدان است.
محمد نظرپور افزود: ظرفیت واحدهای مرغ تخمگذار در استان همدان یک میلیون و 575 هزار قطعه است که شهرستان ملایر با 12 واحد از نظر تعداد و تویسرکان با 451 هزار قطعه از نظر ظرفیت، رتبه های نخست را در استان همدان به خود اختصاص داده اند.
وی تصریح کرد: سه واحد تولیدی پودر تخم مرغ در کشور فعالیت می کنند که دو واحد از این تعداد در استان همدان قرار دارد، که این واحدها در شهرستان های همدان و تویسرکان واقع شده است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: ایران با تولید 931 هزار تن تخم مرغ رتبه 10 تولید جهان و پنج آسیا را دارد و 200 هزار تن تولید مازاد وجود دارد که باید به خارج از کشور صادر شده یا سرانه مصرف افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه 88 درصد تخم مرغ کشور در 11 استان تولید می شود عنوان کرد: سرانه تولید در استان همدان 14 کیلوگرم و سرانه مصرف 11 کیلوگرم است.
نظرپور تصریح کرد: روز جهانی تخم مرغ از 31 سال پیش به دلیل اهمیت تخم مرغ در بین 58 کشور به رسمیت شناخته شد.
وی با اشاره به اینکه این کشورها 85 درصد تولید تخم مرغ دنیا را برعهده داشتند و ایران نیز عضوی از آنها بود گفت: در ایران از 20 سال قبل روز جهانی تخم مرغ پذیرفته و در این راستا ستاد کشوری نیز تشکیل شده است.
نظرپور شعار امسال روز جهانی تخم مرغ را «تخم مرغ معجون سلامتی» اعلام کرد و گفت: تخم مرغ تمام اسید آمینه های ضروری بدن را دارد و از سوی دیگر تولید کم انرژی و داشتن درصد بالایی پروتئین کمکی برای افراد لاغر است.



 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com