نبود امکانات مالی در تامین دان یارانه‌دار

نبود امکانات مالی در تامین دان یارانه‌دار

تحلیل - مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور علت افزایش قیمت گوشت مرغ را عوامل نامساعد در جوجه‌ریزی و فراهم نبودن امکانات مالی در تامین نهاده‌های یارانه‌دار طبق طرح ساماندهی دانست و اظهار کرد: کاهش تولید گوشت مرغ گرم و تازه و عرضه آن تا پایان اسفند ماه است که شرکت پشتیبانی امور دام به منظور رفع این مشکل و تعدیل بازار، گوشت مرغ منجمد را با قیمت کیلویی هزار و 650 تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.
حسین مقدم‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به عوامل نامساعد در کاهش جوجه‌ریزی از جمله سرمای شدید طی یکی - دو ماه اخیر، گفت: طی یک ماه اخیر به دلیل فراهم نبودن امکانات مالی در تامین نهاده‌های تولید (ذرت و سویا) به قیمت یارانه‌دار، سویا بیش از کیلویی 500 تومان و ذرت نیز کیلویی 370 تومان از بازار آزاد در اختیار مرغداران قرار گرفت که باعث افزایش قیمت گوشت مرغ شد.
وی اظهار کرد: این مشکل به‌زودی رفع خواهد شد و نهاده‌های یارانه‌دار مجدد در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت که طبیعتا قیمت مرغ را کاهش خواهد داد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ گوشتی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر عرضه مرغ تازه و گرم کاهش یافته است، گفت: کاهش تولید و عرضه طی این چند روز پایانی اسفندماه است که دولت برای رفع این مشکل و جلوگیری از کاهش قدرت خرید مردم، ذخایر گوشت مرغ منجمد را به قیمت کیلویی هزار و 650 تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.
مقدم‌نیا در پایان با تاکید بر استفاده از ذخایر گوشت مرغ منجمد برای جلوگیری از افزایش قیمت و فشار به مصرف کننده، تصریح کرد: باید به زودی نهاده‌ها در اختیار مرغداران قرار گیرد که از این پس مرغ تولیدی به قیمت مناسب عرضه شود. 

 
کلمات کلیدی ذرت کنجاله یارانه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com