نباید مجوز جدید برای احداث مرغداری‌ صادر شود

نباید مجوز جدید برای احداث مرغداری‌ صادر شود

حبیب‌ اسدالله‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت تولید مرغ کشور را بیش از نیاز داخلی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 20 درصد مازاد تولید مرغ در کشور داریم که بدون توجه به این موضوع واردات مرغ انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه تفکر افزایش ظرفیت تولید بدون ایجاد بازار مصرف غیرکارشناسی است، اظهار داشت: باید ضمن اصلاح و بهبود کیفیت تولید، کشتار، بسته‌بندی سیاست صادرات مرغ و ایجاد بازار مصرف خارجی نیز با جدیت پیگیری شود که این امر بدون حمایت کامل دولت امکانپذیر نیست.
اسدالله‌‌نژاد یکی از دلایل نابسامانی‌های صنعت مرغداری و نوسانات قیمت مرغ را عدم تناسب بین عرضه و تقاضا عنوان و تصریح کرد: عدم توزیع یکنواحت تولید و نبود برنامه‌ریزی تولید مناسب با نیازهای داخلی از جمله دلایل نابسامانی‌های صنعت مرغداری است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرغداری بدون توجیه فنی، مالی و اقتصادی است و صدور مجوزهای جدید موجب تشدید نابسامانی و درگیری مالی مجریان طرح‌ها، زنجیره تولید مرغ، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری می‌شود که باید در صدور مجوز جدید تجدید نظر صورت گیرد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی مرغداران گیلان یکی از علت‌های اصلی تثبیت قیمت مرغ در 5/1 ماه گذشته را ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا برای کاهش جوجه‌ریزی دانست و اظهار داشت: از جمله دلیل این کاهش گرانی و کمبود جوجه است.
وی قیمت جوجه را ناعادلانه خواند و اضافه کرد: ظاهرا فشار بازرگانی روی مرغداران است و با وجود 15 روز از ابلاغ بخشنامه اعلام قیمت 500 تومانی برای هر قطعه جوجه از طرف وزارت بازرگانی، قیمت جوجه نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز پیدا کرده و در حال حاضر با منظور کردن حق بیمه، نرخ جوجه حدود یک هزار و 100تومان است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com