ناهماهنگی دامپزشکی و امور دام درصنعت بوقلمون

ناهماهنگی دامپزشکی و امور دام درصنعت بوقلمون

مدیرعامل شرکت تعاونی صنعت بوقلمون ایران اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی، نیاز جوجه کشور در سال جاری 330 هزار قعطه است ولی متاسفانه بدلیل ناهماهنگی‌های موجود، برای واردات حدود 600 هزار قطعه جوجه مجوز صادر شده است.
رضا فیاض فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه در رابطه با صنعت بوقلمون یکسری ناهماهنگی‌هایی بین سازمان دامپزشکی و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی بوجود آمده است.
وی با بیان اینکه ناهماهنگی‌های بوجود آمده بین سازمان دامپزشکی و معاونت امور باعث متضرر شدن بسیاری از پرورش‌دهندگان بوقلمون شده است، یک مورد از این ناهماهنگی‌ها را ارائه مجوز واردات جوجه ذکر کرد و گفت: به گفته مسوولان سازمان دامپزشکی این مجوز صرفا مجوز بهداشتی واردات جوجه بوده ولی با پیگیری‌های به عمل آمده از وزارت بازرگانی و فرد واردکننده جوجه این نتیجه بدست آمده که این فرد از معاونت بازرگانی و امور دام وزارت جهاد کشاورزی هیچگونه مجوزی دریافت نکرده است و فقط با مجوز سازمان دامپزشکی واردات جوجه انجام شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که از سوی دفتر تعاونی از طریق دفتر وزیر جهاد کشاورزی به عمل آمده موفق به تشکیل کارگروهی شدیم که در این کارگروه برنامه‌ریزی تولید توسط افراد مسوول که شامل سازمان دامپزشکی، معاونت امور دام و تعاونی می‌شود، انجام شود.
فیضی یکی از موارد این برنامه‌ریزی تولید را محدودیت واردات جوجه با توجه به پروانه‌های صادر شده دامپزشکی و بهره‌برداری وزارت جهاد و سازمان دامپزشکی عنوان کرد و گفت: محدودیت دیگر تنظیم بازار به منزله اینکه در چه ماهی، چه میزان جوجه وارد شود، است.
مدیرعامل شرکت تعاونی‌ صنعت بوقلمون ایران در ادامه با درخواست از پرورش دهندگان بوقلمون اذعان کرد: پرورش‌دهندگان حتما در زمان جوجه ریزی با تشکل بوقلمون داران کشور (تعاونی صنعت بوقلمون ایران ) تماس داشته و از میزان جوجه کشور اطلاع داشته باشند و بدانند در چه ماهی چه میزان جوجه ریزی انجام شده است تا به مشکل ومساله‌ای برخورد نکنند و انگشت اتهام به سمت افراد غیر گرفته نشود.

 
کلمات کلیدی بوقلمون
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com