ناشناخته ماندن خواص گوشت بوقلمون مهمترین مشکل توسعه این صنعت است

ناشناخته ماندن خواص گوشت بوقلمون مهمترین مشکل توسعه این صنعت است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ، مهمترین مشکل توسعه صنعت پرورش بوقلمون را ناشناخته بودن گوشت و خواص آن دانست.
مهندس ناطق معین‌الدین در گفت و گو با ایرنا افزود: مزایای مفید گوشت این پرنده ، مقاوم بودن آن در برابر شرایط و بیماری ها و همچنین ترکیب دو تیپ گوشت سفید و قرمز (‪ ۴۰‬درصد گوشت قرمز و ‪ ۶۰‬درصد گوشت سفید) است.
وی، با اشاره به اینکه گوشت این پرنده با گوشت مرغ از نظر پروتئین و ضایعات قابل مقایسه نیست، بیان داشت: اکنون سرانه مصرف گوشت بوقلمون در کشور ‪ ۲۰۰‬گرم بوده در حالی که میانگین سرانه مصرف دنیا سه تا چهار کیلوگرم در سال است.
وی، با اشاره به اینکه طول دوره پرورش این پرنده چهار ماه است، گفت: دارا بودن سرمایه کافی و اولیه برای تولید و پرورش بوقلمون برای پرورش‌دهندگان ضروری است و پرورش و ورود به این صنعت نیازمند تسهیلات مناسب و به موقع است.
وی از فعالیت تنها کشتارگاه بوقلمون صنعتی کشور در استان قزوین خبر و گفت: کشتارگاه بوقلمون قزوین دارای تونل انجماد و ظرفیت نگهداری ‪ ۵۰۰‬تن گوشت و همچنین با توانایی انجماد ‪ ۳۰‬تن گوشت در هر هشت ساعت است.
معین‌الدین ، یادآور شد: کشتار این پرنده کاملا به صورت بهداشتی ، قطعه بندی و بسته بندی انجام شده و در بازار عرضه می‌شود.
وی اظهار داشت: این اقدام در افزایش تولید و مصرف گوشت بوقلمون در کشور نقش مهمی دارد.
معین‌الدین خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه وزن این پرنده بالاست و مردم قدرت خرید و نگهداری آن را به صورت لاشه‌ای و در وزن بالای حدود ‪ ۱۵‬کیلوگرم ندارند، افزود: اکنون با راه اندازی کشتارگاه صنعتی، و انجام فرآوری گوشت آن به صورت قطعه بندی و بسته بندی در قزوین مشکل عمده پرورش‌دهندگان و مصرف‌کنندگان حل شده است.
هم اکنون، پنج واحد پرورش و تولید بوقلمون با ظرفیت ‪ ۲۸‬هزار و ‪۸۰۰‬قطعه در استان قزوین فعال است

 
کلمات کلیدی بوقلمون
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com