نارضایتی قصابان باشتی از افزایش چند برابری تعرفه کشتارگاه

نارضایتی قصابان باشتی از افزایش چند برابری تعرفه کشتارگاه
افزایش چند برابری تعرفه کشتارگاه شهرستان باشت موجب نارضایتی قصابان شهر باشت شده به گونه‌ای که این عامل را موجب افزایش قیمت گوشت در این شهرستان می‌دانند.
در طی چند روز گذشته در پی افزایش تعرفه کشتارگاه باشت از سوی شهرداری، این امر موجب نارضایتی قصابان این شهر شده که برای پیگیری موضوع به سراغ تعدادی از قصابان این شهر رفتیم.
افزایش تعرفه موجب افزایش قیمت گوشت می‌شود
یکی از قصابان شهر باشت در این شهرستان اظهار داشت: افزایش تعرفه کشتارگاه باعث افزایش قیمت گوشت قرمز می‌شود.
غلامی افزود: اگر قصاب‌ها بخواهند برای کشتار دام در کشتارگاه این شهرستان عوارض سنگین بپردازند به طور طبیعی نیز قیمت گوشت افزایش می‌یابد و در این بین بیشترین ضرر متوجه مردم می‌شود.
قصاب دیگری از این صنف در باشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ابراز داشت: تعرفه کشتارگاه در شهر باشت افزایش چندین برابری داشته است.
شریفی با بیان این‌که قبلا تعرفه کشتار دام‌های سبک در کشتارگاه باشت سه هزار و 750 ریال بود، بیان داشت: اکنون این تعرفه به 30 هزار ریال افزایش یافته که این افزایش نگران کننده است و قصابان از این افزایش ناراضی هستند و بالطبع بر قیمت‌ها اثر خواهد گذاشت.
وی افزود هم اکنون تعرفه در کشتارگاه گچساران کمتر از 5 هزار ریال است.
کشتارگاه باشت هیچ امکاناتی ندارد
یکی دیگر از قصابان شهر باشت بیان داشت: کشتارگاه شهر باشت هیچ امکاناتی ندارد.
مقیمی افزود: کشتارگاه شهر باشت حداقل امکانات کشتار دام را ندارد و قصابان خود اقدام به کشتار و ذبح دام می‌کنند.
وی ادامه داد: وضعیت بهداشتی کشتارگاه دام باشت بسیار نامناسب است و این کشتارگاه کوره لاشه‌سوز ندارد و به روش‌های سنتی ضایعات دام‌ها را از بین می‌برند.
هزینه‌های کشتارگاه زیاد است
شهردار باشت در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در آمدهای کشتارگاه جوابگوی هزینه‌ها نیست.
علی‌داد نامی‌خواه ابراز داشت: قبلا تعرفه کشتار دام سبک سه هزار و 750 ریال بود که به دلیل افزایش هزینه به پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای شهر و تایید فرمانداری تعرفه کشتار دام سبک به 30 هزار ریال و دام بزرگ به 50 هزار ریال افزایش یافت.
وی ابراز داشت: هزینه‌های کشتارگاه از جمله هزینه نگهبانی، آب و برق بسیار زیاد است و شهرداری برای جبران هزینه راهی جز افزایش تعرفه ندارد.
شهردار باشت با اشاره به این‌که تعرفه کشتارگاه باشت همانند تعرفه  کشتارگاه در شهرهای کوچک است بیان داشت: این رویه‌ای بین شهرداری‌های کوچک است و تعرفه کشتارگاه باشت مانند تعرفه کشتارگاه‌های شهرهایی همانند بهمئی، چرام و دنا است.
نامی‌خواه با بیان این‌که کشتارگاه شهر باشت دارای مشکلات فراوانی است، تصریح کرد: کشتارگاه باشت به دلیل همجواری با شهر و نبود کوره لاشه‌سوز و به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی شهرداری نمی‌تواند آن را تجهیز کند.
وی ادامه داد: در صورت تأمین اعتبار کشتارگاه جدید و مجهزی احداث می‌شود.
نامی‌خواه اذعان داشت: روزانه کمتر از 30 کشتار در کشتارگاه باشت صورت می‌گیرد و اگر تعرفه‌ها افزایش نیابد درآمد به هیچ وجه جوابگوی هزینه نیست.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com