نارضایتی دامداران زنجانی از قیمت پایین شیر خام

نارضایتی دامداران زنجانی از قیمت پایین شیر خام
مدیرعامل اتحادیه دامداران استان زنجان گفت: در حال حاضر قیمت پایین شیر خام عمده مشکل دامداران زنجانی به شمار می‌رود.
محمود محمود اوغلی با اشاره به برخی مشکلات دامداری‌های استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر دامداری‌ها با مشکلات متعددی مواجه هستند که پایین بودن قیمت شیر اصلی‌ترین مشکل این واحدها محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: پایین بودن قیمت شیر خام تنها به دامداری‌های استان زنجان مربوط نشده و این مشکل تمام واحدهای دامداری درسطح کشورمان است.
مدیرعامل اتحادیه دامداران استان زنجان عنوان کرد: با وجود اینکه وزیر جهاد کشاورزی نیز قیمت فعلی شیر خام را قبول نداشته و قیمت آن را اعلام کرده است ولی باز هم شیر خام پایین‌تر از قیمت اعلام شده به فروش می‌رسد.
این مسئول خاطرنشان کرد: قیمت شیر خام باید یک هزار و 440 تومان از دامداران خریداری شود که کارخانجات لبنی از خرید شیر به این قیمت نیز ممانعت می‌کنند.
محمود‌اوغلی بیان داشت: خرید شیر به قیمت پایین توسط کارخانجات لبنی از مهم‌ترین مشکلات دامداران استان زنجان به شمار می‌رود که بیش از یکسال است با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی اظهار کرد: کارخانجات لبنی در استان زنجان علت خرید شیر تولیدی دامداران به قیمت پایین را به فروش نرفتن محصولات و فرآوردهای تولیدی خود عنوان می‌کنند.
مدیرعامل اتحادیه دامداران استان زنجان تاکید کرد: بیش از یکسال است که تولید کنندگان شیر خام در زنجان به واسطه پایین بودن قیمت این محصول متضرر می‌شوند که به کارگیری تدابیر لازم برای رفع این مشکل ضروری به نظر می‌رسد.
این مسئول خاطرنشان کرد: بالابودن هزینه سوخت و بویژه هزینه‌های کارگری از دیگر مشکلات واحدهای دامداری در استان زنجان به شمار می‌رود که منجر به افزایش هزینه‌های تولید در این واحدها می‌شود.
محمود اوغلی در پایان با اشاره به مشکل بیمه دامی واحدهای دامداری در استان زنجان گفت: در این راستا ضروری است تا سهم دولت در بیمه‌‌های دامی نسبت به حق‌بیمه‌های پرداختی توسط دامداران افزایش پیدا کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com