ناآگاهی از فواید گوشت بوقلمون، موجب کاهش مصرف آن شده است

ناآگاهی از فواید گوشت بوقلمون، موجب کاهش مصرف آن شده است
معاون امور تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، گفت: آگاهی نیافتن عموم مردم از مزایای گوشت بوقلمون، موجب کاهش مصرف آن شده است. 
رحمان رستم‌خانی با اشاره به مشکلات موجود در راستای پرورش بوقلمون در استان، اظهار کرد: نبود مزرعه مادر برای تهیه جوجه یک‌روزه، وارداتی بودن جوجه‌ها و مشکلات موجود در رابطه با تحریم واردات و نبود کشتارگاه اختصاصی در استان و همچنین بالا رفتن هزینه کشتار بوقلمون، از جمله مشکلات موجود بر سر راه پرورش‌دهندگان بوقلمون است. 
وی با تأکید بر این‌که آگاهی نداشتن مردم از مزایای گوشت بوقلمون، موجب کاهش مصرف آن در بین مردم شده است، تصریح کرد: میزان پروتئین زیاد، انرژی بالا، اسیدهای چرب مفید، طعم و مزه خوب، دارا بودن فسفر و فسفرلیپید فراوان، کلسترول پایین و همچنین داشتن اسیدهای آمینه ضروری، از مزایای گوشت بوقلمون به‌شمار می‌رود. 
معاون امور تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان، به واردات جوجه بوقلمون از کشورهای کانادا، بلژیک، آلمان، هلند و انگلیس، اشاره کرد و افزود: عمده نژادهایی که برای پرورش به کشور وارد می‌شود، نژادهای نیکولاس، BUT و هیبرید هستند. 
وی با اشاره به روش‌های پرورش بوقلمون، گفت: روش متمرکز و بسته، روش نیمه‌متمرکز که بعد از دو ماهگی جوجه‌ها، از مرتع برای نگهداری آنها استفاده می‌شود و روش چرایی باز یا غیرمتمرکز، از روش‌های پرورش بوقلمون می‌باشد. 
رستم‌خانی با بیان این‌که حداقل سرمایه‌گذاری برای پرورش 2 هزار قطعه بوقلمون گوشتی صنعتی، با اشتغال‌زایی حداقل 4 نفر حدود 200 میلیون تومان است، ادامه داد: به‌منظور احداث، خرید تجهیزات و ماشین‌آلات برای کسانی که پروانه تأسیس دریافت کرده‌اند، در همه شهرستان‌ها ‌ تا سقف 50 درصد هزینه و برای سرمایه در گردش نیز تا سقف 70 درصد هزینه، تسهیلات اعطاء می‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: حداقل ظرفیت برای صدور مجوز جهت پرورش بوقلمون گوشتی به روش صنعتی، 2 هزار قطعه است که پروانه واحدهای روستایی با حداقل ظرفیت 100 قطعه صادر می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com