نا امنی اقتصادی در کسب و کار تامین مرغ

نا امنی اقتصادی در کسب و کار تامین مرغ
در زمان های دشوار اقتصادی، تصمیمات مدیریتی صحیح ضروری است و می تواند برای باقی ماندن در عرصه تجارت گاو تاثیرگذار باشد.
پیشرفت یا پسرفت دو انتخاب متفاوت است: زمانی که کلاچ اتومبیل را می گیرید و گاز می دهید، سرعت عمل ضروری است. آیا این کار در رانندگی برای جلو رفتن است یا برعکس برای به عقب رفتن؟ امیدواریم که تولیدکنندگان نیز به جلو حرکت کنند اما حرکت آن ها آرام و با احتیاط باشد.
هدف از این بحث دانستن این امر است که چه هزینه هایی باید پرداخت شود و در پرداخت چه هزینه هایی باید صرفه جویی شود. برای تولیدکنندگان پاسخی ساده یا فرمولی جادویی در رابطه با این پرسش وجود ندارد.
مهم ترین بخش، هزینه های ضروری است که باید تولیدکنندگان پرداخت نمایند. همچنین مانند همه تجارت های دیگر، هزینه ها باید صورتحساب شوند. باید برای پرداخت صورتحساب های ماهانه آماده بود زیرا صرفه جویی در هزینه ها باید هر ماه برنامه ریزی شود و در زمان مناسب اجرا شود.
مذاکره مستقیم با سرمایه گذاران در این مرحله ضروری است زیرا تصمیم گیری سریع موجب می شود تا در هزینه های اضافی صرفه جویی شود و از صحبت های غیرضروری کسانی که کنترل مالی گاوداری را برعهده دارند جلوگیری شود. نتیجتاٌ، هزینه های ضروری در کوتاه مدت پرداخت می شوند و در نتیجه بر سلامت گاو تاثیرگذار می باشند.
حذف کردن کارهای رایج تولید مانند آزمایش باروری گاو نر، واکسیناسیون گوساله، تهیه مکمل های مناسب چراگاه یا حرکت گله متناسب با برنامه های چراگاه می تواند امور ضروری بلند مدتی را به دنبال داشته باشد.
قراردادن یک گاو نر نابارور در کنار گاوها می تواند مشکلی جدی پدید آورد زیرا ممکن است گاوهای ماده دچار سقط جنین شوند. هر گاو ماده ای که سقط جنین داشته است وزنی برابر با 550 پوند گوشت گاو دارد و در نتیجه به هزینه های خسارت اضافه می شود. براساس ارزیابی مرکز مدیریت موسوم به FINBIN، هزینه های مستقیم و فرعی گوساله امسال بیش از 650 دلار است. بدیهی است که هزینه ها باید کاهش پیدا کنند. گاو ماده ای که سقط جنین داشته است مطمئنا سال بعد نسبت به دیگر گاوها، گوساله کمتری به دنیا می آورد. گاوهای نر نابارور نیز سوددهی را کاهش می دهند.
گوساله مرده نیز در سوددهی بی تاثیر است. پرخوری در میان گاوها چه میزان است؟ اجتناب از زدن واکسن دوکسانان نوع C و D، و همچنین واکسن های مربوط به دیگر بیماری ها، کاری غیرعاقلانه است. تردید دارم که بتوانید گاوداری را بیابید که بعد از دیدن جنازه گوساله زیبایش دچار حس پوچی نشده باشد.
گوساله هایی که رشد سریع دارند و خوب غذا می خورند اغلب دچار پرخوری هستند. به همین دلیل است که این بیماری پرخوری نام گرفته است. واکسن این بیماری ارزان قیمت است.
بازگشت به گذشته و پسروی و انتخاب تکنولوژی ای که فقط در حفظ موجودات زنده می کوشد تصمیمی مناسب نیست.
عدم مراجعه به دامپزشک برای تشخیص بارداری گاو و نداشتن برنامه واکسیناسیون در پایان عمر گاو  فقط به چرخه نزول آن کمک می کند. گوساله ها همیشه باید برای عرضه به بازار بهترین باشند.
بله، کاهش هزینه ها برای گاوداران کار بسیار دشواری است. شناسایی هزینه های اساسی و عمده در طول کار امری ضروری است. البته این کار خیلی سریع می تواند با یک جمع و تقسیم و بازبینی الزامات مالی انجام شود.
اما به یاد داشته باشیم که کاهش قیمت به برنامه ریزی و سپس عملی کردن برنامه نیاز دارد  نباید برای هر موضوعی خیلی سریع چک نوشت یا خیلی سریع انجام دادن کاری را حذف کرد. هر گاه نیاز بود از توصیه های مالی بهره گیرید، آرام به جلو حرکت کنید و واضح فکر کنید.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com