میزان کم صادرات دام زنده و فرآورده‌های خام دامی

میزان کم صادرات دام زنده و فرآورده‌های خام دامی
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی گفت:در کشور ۳۲۰ هزار واحد مرتبط از جمله کارخانجات تولید خوراک در طول زنجیره تولید از قبل از مزرعه تا سفره فعالیت می‌کنند.
خالد خداوردی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، افزود: سازمان دامپزشکی به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی تاثیر به‌سزایی در تامین امنیت غذایی دارد.

وی اظهار کرد: در مقوله اقتصاد ملی و حمایت از سرمایه ملی دامپزشکی جایگاه خوبی دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی گفت: در کشور ۳۲۰ هزار واحد مرتبط از جمله کارخانجات تولید خوراک در طول زنجیره تولید از قبل از مزرعه تا سفره فعالیت می‌کنند که از جمله ۱۱ هزار و ۷۶۰ شناگر، ۱۷۰ اسکله، ۲۷ هزار و ۷۰۰ واحد مرغ‌داری صنعتی را شامل می‌شود.
خداوردی تصریح کرد: متاسفانه در حوزه صادرات دام زنده و فرآورده‌های خام دامی، همیشه نسبت به کشورهای اطراف از جمله ترکیه کم آورده‌ایم، در حالی که از امکانات و استعدادهای قابل توجهی برخورداریم و صادرات به حمایت از تولید و اشتغالزایی منتج می‌شود.

وی افزود: نقش سازمان دامپزشکی، نظارت و کنترل بر این زنجیره است و  بیش از ۲۰۰ بیماری جزو مخاطراتی هستند که این زنجیره تولید را تهدید می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی ابراز کرد: در امنیت مواد غذایی، ایران جزو کشورهای نیمه‌خشک است و از محدودیت منابع آب و خاک رنج می‌برد. از این‌رو امکان توسعه دامداری‌ها به صورت کمی یکی از مشکلات کشور است و افزایش تولید در واحد سطح باید به جد مورد توجه قرار بگیرد.
خداوردی افزود: سازمان دامپزشکی نقش قابل توجهی در افزایش تولید در واحد سطح با هدف کاهش تلفات دارد.
وی ادامه داد: صادرات نقش مهمی در صادرات دارد و سازمان دامپزشکی کشور در حوزه دام و طیور و سایر فرآورده‌ها، تاثیرگذارترین دستگاه در رونق بخشیدن به صادرات است. چراکه در همه کشورها، سازمان دامپزشکی به عنوان مرجع صلاحیت‌دار به صدور گواهی بهداشتی در بحث فرآورده‌های خام دامی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com