میزان مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ در برزیل

میزان مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ در برزیل

برزیل از بزرگ ترین بازارهای صادرکنندۀ گوشت مرغ جهان محسوب می شود اما خود برزیلی ها چگونه مرغ و تخم و مرغ خود را تهیه و مصرف می کنند؟ 

به لطف پژوهشی که در سال 2020-2021 میلادی از سوی اتحادیۀ پروتئین دامی برزیل صورت گرفت، جواب این سؤال را داریم. در این تحقیق 2500 مصاحبه در میان 113 شهر انجام شد. تمرکز این مصاحبه بر روی زنان خانه دار و اعضایی از خانواده که خریدهای خانه را انجام می دهند بود و نظرات کلیۀ افراد در هر سطح و طبقۀ اجتماعی پرسیده شد. شرکت کنندگان در این مصاحبه بین 18 تا 65 سال سن داشتند. 

میزان مصرف 
47 درصد از شرکت کنندگان در این مصاحبه اذعان داشتند که آنها هر روز تخم مرغ مصرف می کنند و 54 درصد هم عنوان کردند که 3 تا 4 روز در هفته گوشت مرغ می خورند.

در پاسخ به سؤالِ "بیشترین منبع پروتئینی مورد مصرف شما کدام است" تخم مرغ با 35 درصد اولین و پس از آن گوشت مرغ با 34 درصد دومین منبع پروتئینی پر مصرف عنوان شدند. 

میزان خرید
24 درصد از شرکت کنندگان در این مصاحبه اظهار داشتند که آنها هر هفته تخم مرغ می خرند و 21 درصد عنوان کردند هر دو هفته یک مرتبه تخم مرغ خریداری می کنند. 
در رابطه با گوشت مرغ، 22 درصد اظهار داشتند که هر دو هفته گوشت مرغ خریداری می کنند در حالی که 21 درصد عنوان کردند که 2 تا 3 مرتبه در هفته گوشت مرغ می خرند. 
گوشت مرغ قطعه شده نیز بیشترین انتخاب بود و 69 درصد از شرکت کنندگان در این پژوهش اظهار کردند که مرغ قطعه شده را برای خریداری گوشت مرغ ترجیح می دهند در حالیکه 22 درصد مرغ کامل خریداری می کردند. 9 درصد هم اظهار داشتند که به هر دو صورت گوشت مرغ را می خرند.

میزان علاقمندی شرکت کنندگان به خریداری مرغ منجمد در مقابل مرغ یخچالی هم 40 درصد در مقابل 55 درصد بود و 5 درصد اذعان داشتند که از هر دو مدل گوشت مرغ خریداری می کنند. 

در رابطه با تخم مرغ، 92 درصد شرکت کنندگان در این پژوهش عنوان کردند که تخم مرغ های متداول و رایج در بازار را ترجیح می دهند در حالیکه 36 درصد گفتند آنها تخم مرغ های موسوم به "caipira" که از مرغ هایی هستند که با سبزیجات تغذیه شده اند و از رفاه دامی بیشتری برخوردار بوده اند را هم خریداری می کنند. 

ویژگی های محصولات 
82 درصد از شرکت کنندگان اذعان داشتند که به خاطر این که گوشت مرغ سالم و مفید است آن را مصرف می کنند و 68 درصد عنوان کردند به خاطر قیمت مناسب تر آن در مقابل گوشت قرمز است که آن را خریداری می کنند. 

در رابطه با تخم مرغ، 82 درصد گفتند که منبع غنی پروتئین است و 74 درصد هم اذعان کردند که تخم مرغ غذایی کامل با ارزش غذایی بالاست.

در حالی که بیشتر شرکت کنندگان دید مثبت و خوبی نسبت به گوشت مرغ و تخم مرغ دارند با اینحال، شایعاتی در این باره وجود دارد که هنوز از بین نرفته است. 59 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی هنوز بر این باورند که در پرورش مرغ ها از هورمون استفاده می شود و البته جای شکر آن باقیست که این رقم از 72 درصد در سال 2021 میلادی به این رقم رسیده است. و در خصوص تخم مرغ، بر این باورند که تخم مرغ های قهوه ای سالم تر از تخم مرغ های سفید هستند. 

اثرات پاندمی 
22 درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی اذعان داشتند که به دنبال پاندمی میزان خرید گوشت مرغ و تخم مرغ آنها افزایش یافته است.
بالاترین رقم  میزان رشد تقاضا و خرید در دوران پاندمی به تخم مرغ تعلق داشته که 37 درصد بوده و در خصوص گوشت مرغ 32 درصد افراد عنوان کردند که میزان خرید و تقاضا آنها در دوران پاندمی رشد و افزایش داشته است. 
افزایش مصرف غذای خانگی در این دوران مهم ترین عاملِ رشد تقاضا بوده است.
همچنین در دوران پاندمی خریدهای آنلاین گوشت مرغ و تخم مرغ رشد و افزایش یافت و 2 برابر شد.
و در پایان، از میان منابع پروتئینی دامی مصرف کنندگان برزیلی 96 درصد تخم مرغ، 94 درصد گوشت مرغ، 79 درصد گوشت گوساله، و 65 درصد ماهی مصرف می کنند.      

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com