میزان مصرف روزانه مرغ و گوشت در البرز مشخص نیست

میزان مصرف روزانه مرغ و گوشت در البرز مشخص نیست
مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: سرانه مصرف مرغ و گوشت ارتباط مستقیمی با اقتصاد خانواده‌ها دارد.
سید اصغر برائی‌نژاد اظهارکرد: هر البرزی در طول سال 24 کیلو گرم گوشت مرغ، 15 کیلو گوشت قرمز و 8.5 کیلوگرم گوشت ماهی مصرف می‌کند.
وی افزود: علاوه بر این هر شهروند البرزی به طور میانگین در طول سال 120 کیلوگرم شیر و فرآورده‌های لبنی و 10 کیلوگرم نیز تخم مرغ مصرف می‌کند.
برائی‌نژاد خاطرنشان کرد: البته این سرانه‌ها قطعی نیست و با توجه به قیمت فرآورده‌ها و وضعیت اقتصادی خانواده‌ها در طول سال تغییر می‌کند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر در بازه زمانی مشخصی از سال قیمت گوشت قرمز افزایش و قیمت گوشت مرغ کاهش یابد مردم به سمت مصرف بیشتر گوشت مرغ کشانده می‌شوند.
برائی نژاد در ادامه با اشاره به مشخص نبودن آمار دقیق مصرف روزانه مرغ و گوشت در البرز گفت: با توجه به این که امکان محاسبه میزان مرغ مصرفی روزانه در پادگان‌ها، زندان‌ها و دانشگاه‌های استان وجود ندارد نمی‌توان آمار دقیقی در خصوص میزان مصرف روزانه این فرآورده‌ها در استان ارائه داد ولی با وضعیت موجود پیش بینی می‌شود روزانه حدود 200 تن مرغ و به همین میزان نیز گوشت قرمز در استان به مصرف برسد.
این مسئول ابراز کرد: بخشی از میزان مصرفی مرغ و گوشت در البرز درداخل استان تولید و بخشی دیگر نیز از سایر استان‌ها وارد و مقداری نیز وارداتی از سایر کشورها می‌باشد.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: اداره کل دامپزشکی استان نظارت دقیقی برسلامت فرآورده‌های خامی وارداتی بر استان دارد و با نمونه‌برداری از آنها، سلامت این فرآورده‌ها را از جنبه‌های مختلف مورد آزمایش قرار می‌دهد.
وی ابراز کرد: هفته اخیر 260 تن گوشت منجمد برزیلی به دلیل خارج شدن از حالت انجماد توسط کارشناسان این اداره کل ضبط شد.
این مسئول در پایان گفت: کارشناسان این اداره کل از گوشت‌های ضبط شده نمونه‌برداری می‌کنند و اگر آلودگی و یا فساد آنها محرز شود این گوشت‌ها معدوم خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com