میزان تولید گوشت سفید در گیلان افزایش یافت

میزان تولید گوشت سفید در گیلان افزایش یافت
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از افزایش تولید گوشت سفید در استان خبرداد.
ایرج بنیادی شامگاه سه شنبه در نشست بررسی وضعیت مرغداری های استان افزود: در پنج ماهه سال جاری 51 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است که دو هزار تن معادل شش درصد افزایش تولید را نشان می دهد.
وی همچنین اظهارداشت: این افزایش تولید به دلیل ارتقای بهره وری، کاهش ضریب تبدیل و توسعه مرغداری ها بوده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از وجود افزون بر 770 واحد پرورش طیور در استان خبر داد و گفت: گیلان یک استان مستعد برای تولید گوشت سفید است.
وی افزود: پارسال گیلان با تولید افزون بر 120 هزار تن گوشت مرغ رتبه ششم کشور را در بین استان های کشور کسب کرد.
بنیادی در ادامه با پیش بینی اینکه امسال 126 تا 128 هزار تن گوشت مرغ در گیلان تولید شود، اذعان داشت:  این روند هرساله با توجه به توسعه مرغداری ها در سطح استان رشد پیدا خواهد کرد.
وی افزود: صنعت مرغدارى نقش بسیار مهمى در تبدیل دانه‌ ها و سایر محصولات به گوشت و تخم‌مرغ که مواد غذایى مفیدى براى انسان هستند، دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: صنعت مرغدارى از چندین جهات همچون منبع درآمد، منبع غذا، استفاده در صنعت و غیره دارای اهیمت است.
وی همچنین یادآورشد: حجم بالای سرمایه گذاری، تعدد فعالیت ها و عوامل تولید، تراکم بالای موجود زنده در واحد سطح ،تامین نیاز های فیزیولوژیکی تک تک پرنده ها، تامین امنیت غذایی جامعه با ارائه محصولات کافی، سالم و غیره باعث شده است که مدیریت در این صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com