میاندوآب ظرفیت مناسبی در تولید مرغ صادراتی دارد

میاندوآب ظرفیت مناسبی در تولید مرغ صادراتی دارد
مدیرکل دفتر امور طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: میاندوآب دارای ظرفیت خوبی در زمینه تولید مرغ صادراتی بوده و رکورد 100 تا 150 هزار تن تولید سالیانه را به ثبت رسانده است.
حبیب امینی اسفیدواجانی در حاشیه بازدید از واحد زنجیره ای تولید طیور میاندوآب اظهار کرد: تمام مراحل مدیریت زنجیره یکپارچه از تولید جوجه یک روزه تا صادرات در یکی از واحدهای تولیدی این شهرستان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه سالانه 2 میلیون و 200 هزار تن گوشت مرغ و 950 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود، اظهار کرد: تولید طیور در قالب مدیریت زنجیره یکپارچه در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
به گفته وی اصلاح فضای کسب و کار، مشوق های صادراتی، بهینه سازی مصرف سوخت در مرغداری ها و مکانیزه کردن واحد های مرغداری از دیگر سیاست های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.
وی با اشاره به عرضه جوجه یکروزه در بورس کالاهای کشاورزی، اظهار کرد: این روش عرضه، شفافیت قیمت ها را در سطح کشور به دنبال داشته است.
به گزارش ایرنا مدیرکل دفتر امور طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی در سال های اخیر خانه تکانی در ساختار صنعت طیور با تقویت مدیریت زنجیره یکپارچه تولید را مورد تاکید قرار داده است.
به گفته 'امینی اسفیدواجانی' این ایده حاصل انجام یک کار مطالعاتی پنج ساله بوده و اجرای آن نیازمند اصلاح بعضی از قوانین و مقررات موجود است.
وی معتقد است که اجرای این طرح تمامی مراحل تولید شامل تهیه و توزیع نهاده های دامی، خوراک دام و طیور، صنعت کشتارگاهی، سلامت دام و طیور و به طور کلی تمامی فرآیندهای تولید و توزیع را شامل می شود.
زنجیره تولید طیور میاندوآب هفت واحد مجزا شامل واحد ذرت خشک کنی با ظرفیت 10 هزار تن در سال، واحد سیلوی ذخیره غلات با ظرفیت 10 هزار تن در سال، واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 35 هزار قطعه، واحد مرغ مادر گوشتی، واحد مرغ مادر، کارخانه جوجه کشی با ظرفیت تولید 10 میلیون جوجه در سال ( 12 میلیون تخم مرغ نطفه دار)، کشتارگاه صنعتی با ظرفیت کشتار 6 هزار قطعه در ساعت، تونل انجماد با ظرفیت روزانه 80 تن، ظرفیت سردخانه برای نگهداری و انبار کردن یکهزار تن و تولید پودر گوشت به ظرفیت پنج هزار تن در سال است.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com