مکزیک بزرگترین واردکننده گوشت مرغ جهان

مکزیک بزرگترین واردکننده گوشت مرغ جهان
بر اساس پیش‌بینی وزارت کشاورزی ایالات متحده ، سال آینده مکزیک با پشت سر گذاشتن ژاپن به بزرگترین واردکننده گوشت مرغ تبدیل می‌شود. 
بر اساس این پیش‌بینی از سال 2013 تا 2023 میلادی ، واردات محصولات گوشت مرغ این کشور با افزایش چشم‌گیری مواجه خواهد بود. از این‌رو مکزیک به بزرگترین واردکننده گوشت مرغ در جهان تبدیل خواهد شد. بر اساس این پیش بینی مکزیک با  7 / 68 درصد، پیشتاز و به دنبال آن کشورهای چین با 7 / 44 درصد، عربستان سعودی 4 / 27 درصد، اتحادیه اروپا 4 / 5 درصد و ژاپن 1 / 5 درصد قرار خواهند داشت. 
بر اساس اعلام اتحادیه دام و طیور مکزیک، در حال حاضر این کشور با 3 میلیون تن گوشت مرغ  در سال 2013 ششمین کشور بزرگ تولیدکننده گوشت مرغ در جهان است. 12 درصد گوشت مرغی که در کشور به فروش می‌رسد عمدتا از ایالات متحده، شیلی و برزیل وارد می شود. 
انتظار می رود میزان تقاضا برای واردات گوشت مرغ بسیار بیشتر از تولید داخلی گوشت مرغ باشد. دلیل این امر ارزان‌تر بودن گوشت مرغ به نسبت دیگر اقلام پروتئینی عنوان می‌شود. واردات گوشت مرغ مکزیک از 785 هزار تن در سال گذشته به 830 هزار تن در سال 2015 و بر اساس برآورد وزارت کشاورزی امریکا ( USDA ) در سال 2023 این میزان به 1 میلیون و 97 هزار تن خواهد رسید.
طبق پیش بینی وزارت کشاورزی امریکا ، یک چهارم رشد واردات طیور در دهۀ آتی به دنبال افزایش واردات در مکزیک به وجود خواهد آمد.
بر اساس پیش‌بینی این وزارتخانه ، در سال 2023 میلادی ایالات متحده با 4 میلیون و 272 هزار تن دومین کشور صادرکننده گوشت مرغ بعد ازبرزیل با 4 میلیون و 867 هزار تن قرار خواهد گرفت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com