موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید داروهای بیماری‌های دامی

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید داروهای بیماری‌های دامی
محققان یک شرکت‌ دانش‌بنیان داروی بیماری عفونی واگیردار جمعیت گاو و گوسفند و پنی سیلین با کاربرد برای بیماری‌ها و عفونت‌های با منشاء باکتریایی را تولید و به بازار عرضه کردند.
ذکریا زینالی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت تحقیقاتی و داروسازی از مجموعه‌های فناوری است که از سال 77 برای تولید داروهای دام و طیور راه‌اندازی شد.
وی افزود: این مجموعه با ایجاد آزمایشگاه‌های مجهز کنترل کیفی و استفاده از دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق، کیفیت و کمیت همه محصولات خود از نظر مواد اولیه، فرمولاسیون، بسته‌بندی، پایداری داروهای تولید شده، بررسی اثرات بر روی حیوانات و غیره را به صورت مستمر ارزیابی و کنترل می‌کند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادمه داد: یکی از محصولات دانش‌بنیان تولید داروی عرفامایسین 5 و 10 است که در درمان پاستورلوز گاوی به عنوان بیماری عفونی واگیردار در جمعیت گاوی کاربرد دارد. این بیماری در جمعیت گاوها به صورت سپتی سمی و در جمعیت گوسفند و بز بیشتر به صورت پنومونی یافت می‌شود و شیوع آن یا به مرگ دام می‌انجامد یا با علایم ریوی خود را نشان می‌دهد.
زینالی پنی‌سیلین‌های سوسپانسیون تزریقی را از دیگر محصولات این شرکت نام برد و گفت: این دارو در بیماری‌ها و عفونت‌های با منشا باکتریایی کاربرد دارد. علاوه بر آن داروی "مولتی جکت" نیز محصول دانش‌بنیان شرکت است که برای درمان کمبود ویتامین، تحلیل عضلات، مشکلات رشد، ناباروری، کاهش اشتها و غیره قابل تجویز برای دام است.
وی با اشاره به اینکه صنعت دام و طیور به صورت مداوم در معرض بیماری‌ها و امراض گوناگون قرار دارد، بیان کرد: تولید دارو برای درمان آنها ضروری است. بیماری‌های عفونی و همه‌گیر تلفات این صنعت را زیاد می‌کند و داروهای تولیدی شرکت کمک می‌کند تا مرگ و میر در دام و طیور کمتر شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com