موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان در آذربایجان غربی مشاهده نشده است

موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان در آذربایجان غربی مشاهده نشده است
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تا کنون هیچ موردی از سویه های مختلف بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.
به گزارش خبرنگار مهر، شهرام دیلمقانی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: از ابتدای سال تا کنون 980 مورد بازدید و بررسی در طیور صنعتی، روستاهای حاشیه تالابها و زیستگاههای حیات وحش صورت گرفته است.
وی با اشاره به انجام 24 هزار و 508 واحد خبرگیری روزانه و کسب اطلاعات توصیفی از مزارع پرورش طیور صنعتی و بومی، گفت: همچنین 10 هزار و 17 مورد خونگیری جهت انجام آزمایشات تشخیصی و دو هزار و 610 نمونه بافتی در استان انجام شده است.
دیلمقانی یادآورشد: این آزمایشات در سویه های بیماری آنفلوانزا از جمله اچ 5، اچ 7 و 9 صورت گرفته که تاکنون نمونه مثبت مشاهده نشده است.
وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی به منظور مراقبت و پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تعداد زیادی پایگاههای دیده وری در نقاط مختلف استان ایجاد کرده است اظهارداشت: در فواصل زمانی و مکانی نمونه برداریهای لازم انجام و در آزمایشگاههای پیشرفته مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: دراین مرحله از مراقبتها با نظارت عالی ستاد اجرایی مقابله با آنفلوانزای فوق حاد طیور استان در 9 ماهه امسال، مزارع طیور صنعتی، وضعیت پرندگان مهاجر در تالابها و حاشیه رودخانه ها و دریاچه های پشت سدها و روستاهای حاشیه آنها و روستاهای با تلفات طیور بومی زیر نظر کامل دامپزشکی استان قرار گرفته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com