موانع صادرات خوراک دام به عراق برطرف شد

موانع صادرات خوراک دام به عراق برطرف شد
رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: از ابتدای سال تاکنون صادرات خوراک دام، طیور و آبزیان به عراق متوقف شده بود که با رایزنی های انجام شده و رفع دغدغه های طرف عراقی، صادرات این محصول به کشور یادشده از امروز دوباره از سر گرفته شد.
مجید موافق قدیری افزود: در دومین نشست استانی انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران که هفته قبل در استان آذربایجان غربی برگزار شده بود، موضوع موانع صادرات خوراک دام با مقامات استانی مورد بررسی قرار گرفت.
رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان اظهار داشت: مقرر شد این موضوع در اولویت برنامه های عملیاتی استانداری آذربایجان غربی و انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران جهت حل و فصل موانع صادراتی خوراک دام قرار گیرد.
وی گفت: با پیگیری های صورت گرفته و با حضور ریباز محمد عبدالله وزیر دارایی اقلیم کردستان و سرکنسول کشورمان در اربیل و دیگر مقامات استانی در مرز سردشت این موضوع حل و فصل و صادرات خوراک دام و طیور و آبزیان از سر گرفته شد.
موافق قدیری تصریح کرد: سال گذشته حدود 150 هزار تن انواع خوراک دام و طیور و آبزیان صادر شده که از ابتدای سال تاکنون این میزان 95 هزار تن بوده که امیدواریم با رایزنی با کشورهای هدف صادراتی، افزایش مشوق های صادراتی و رفع موانع صادراتی برای تولیدکنندگان، این میزان تا پایان سال به 200 هزار تن برسد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صادرات خوراک دام، طیور و آبزیان در میان صادرات غیرنفتی در کنار ارزش افزوده بالا، از پتانسیل های خوبی در زمینه ارزآوری برخوردار است، گفت: توجه به این عرصه و رفع موانع و مشکلات این حوزه از جهات مختلف می تواند مزایای زیادی برای اقتصاد ملی در بر داشته باشد.
وی، نبود موافقت نامه های دو یا چند جانبه با کشورهای بازارهای هدف به منظور رفع موانع ثبت و فروش خوراک دام، طیور و آبزیان، عدم انعطاف پذیری مقررات مرتبط با خوراک دام، طیور و آبزیان کشور به منظور تسهیل در صدور محصولات خوراک دام، طیور و آبزیان (در زمینه صدور مجوزهای سازمان دامپزشکی، استاندارد و تنوع در اشکال بسته بندی مورد تقاضای بازار صادراتی)و همچنین عدم هماهنگی و همسویی دستگاه های اجرایی ذیربط برای تسهیل در صدور محصولات خوراک دام، طیور و آبزیان را از موانع صادراتی عنوان کرد.
وی افزود: در حال حاضر با سازمان های ذیربط در حال مذاکره جهت حل اینگونه موانع صادراتی هستیم.
 
کلمات کلیدی صادرات خوراک دام
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com