مواد اولیه صنایع تبدیلی لبنی کشور تامین می شود

مواد اولیه صنایع تبدیلی لبنی کشور تامین می شود
وزیر جهاد کشاورزی از اعمال راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات تامین مواد اولیه صنایع تبدیلی لبنی کشور خبرداد .
صادق خلیلیان در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان سوادکوه در گفت و گو با خبرنگاران به مشکل تامین شیر برای صنایع تبدیلی لبنی کشور اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل و تامین شیر موردنیاز این واحدها , مجوز ایجاد دامداری های شیری در شهرستان های مختلف اعطاء می شود تا شاهد کاهش مشکلات این بخش باشیم .
وی در مورد مشکلات صنایع روغن کشی نیز گفت: بسیاری از مواد اولیه این واحدها از خارج کشور تامین می شود که با توجه به مسئله تحریم ها ، تامین این مواد در شرایط کنونی با مشکل همراه شده است .
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد : علیرغم مشکلات ناشی از تحریم ها با تمهیداتی که وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت , معدن و تجارت در پیش گرفته اند ، مواد اولیه این واحدها بمدت یکسال تامین شده است .
وی اظهار داشت : مواد اولیه این صنعت از قبیل روغن خام و دانه های روغنی به صورت سهمیه بندی در اختیار واحدهای صنعتی مربوطه قرار می گیرد .
خلیلیان مسایل مربوط به نقدینگی را از جمله اصلی ترین مشکلات واحدهای صنعتی کشاورزی دانست و گفت: براساس تصمیمات حمایتی اتخاذشده ازسوی دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت , معدن و تجارت از محل صندوق توسعه ارزی وامهای مناسب در اختیار این واحدها قرار داده می شود.
وی بر این نکته نیز تاکید کرد که با زمین خواران و متجاوزان به عرصه های منابع طبیعی بشدت برخورد می شود .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com