مهاباد وارد چرخه تولید مرغ سبز شد

مهاباد وارد چرخه تولید مرغ سبز شد
مسوول واحد تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: این شهرستان به عنوان دومین شهرستان آذربایجان غربی وارد چرخه تولید گوشت مرغ سبز شده است.
جعفر عیسی زاده افزود: در سال جاری دو واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت های 20 و 70 هزار قطعه در این شهرستان تولید مرغ سبز را آغاز کرده و با موفقیت دوره پرورشی را به پایان رسانده اند.
وی گفت: با پایان دوره پرورش این گونه مرغ ها در مرغداری های مهاباد برای نخستین بار گوشت مرغ سبز تولیدی در این واحدها وارد بازار مصرف این شهرستان شده است.
عیسی زاده با بیان اینکه سیاست ها و برنامه های این مدیریت حرکت به سوی تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک است یادآوری کرد: در واحدهایی که در این زمینه فعالیت می کنند تلاش می شود که مرغ های پرورش یافته بدون استفاده از آنتی بیوتیک دوره پرورشی خود را به پایان برسانند.
عیسی زاده گفت: در این روش نوین شرایط نگهداری از مرغ برای تولید محصول سبز به گونه ای است که باید با مدیریت داخلی خوب و تامین تمامی امکانات سرمایشی و گرمایشی از بیمار شدن آنها جلوگیری کرد تا نیاز به آنتی بیوتیک نداشته باشد.
وی اظهار کرد: مرغ سبز یا مرغ فاقد آنتی بیوتیک هیچگونه باقیمانده دارویی نداشته و از سلامت و بهداشت کاملی برخوردار است.
مسوول واحد تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد ظرفیت تولید مرغ سبز در این شهرستان را در حال حاضر 90 هزار قطعه در هر دوره پرورشی عنوان کرد و افزود: طول هر دوره تولید مرغ سبز 45 تا 60 روز است.
وی گفت: در حال حاضر 74 واحد مرغداری گوشتی فعال به ظرفیت یک میلیون و 570 هزار قطعه در این شهرستان وجود دارند که سالانه بیش از 14 هزار تن گوشت تولید و روانه بازار مصرف می کنند .
عیسی زاده از شهرستان مهاباد به عنوان یکی از قطب های مهم طیور آذربایجان غربی یاد کرد و گفت: بیش از 50 درصد از تولیدات مرغداری های این شهرستان به دیگر استان های کشور ارسال می شود.
شهرستان مهاباد با بیش از 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و 116 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

 
نظرات شما
  •  

    علی گفت : ۹۳/۱۰/۲۷

    انطور که ادعا می شود که مرغ بدون انتی بیوتیک تولید می شود در همه جا صدق نمی کند زیرا از نزدیک شاهد دادن انتی بیوتیک می باشم . صحت اینکار یک شرط دارد ان هم تست بصورت تصادفی از دامپزشکی تهران ولو در سال در هر استان فقط یک بار انجام شود .همین که احساس خطر کنند کافیست تا واقعا مرغ بدون انتی بیوتیک تولید شود. اگر شک دارید مسئولین مربوطه سری به استان خراسان بزنند...

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com