منطقی کردن قیمت تولید محصولات دامی و کنترل تورم

منطقی کردن قیمت تولید محصولات دامی و کنترل تورم

عضو مرکز هماهنگی امور دام (مهاد) گفت: ایجاد رابطه معقول بین قیمت، عوامل تولید و فرآورده های لبنی از تورم قیمت این محصولات جلوگیری می کند
پرویز مزینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: افزایش بیش از حد قیمت عوامل تولید نظیر مواد اولیه و دستمزد و کارگر بعد از هدفمند سازی یارانه ها تأثیر مستقیم بر افزایش قیمت فرآورده های لبنی خواهد گذاشت.
وی با اشاره به اینکه قیمت شیر 63 تا 70 درصد از عوامل تولید تأثیر می گیرد، تصریح کرد: تورم قیمت این محصول و فرآورده های آن پس از هدفمندکردن یارانه ها قطعی است.
مزینی گفت: از آنجا که شیر جزو مواد فاسد شدنی است، دامدار ناچار است آن را به سرعت به کارخانجات تبدیلی تحویل دهد بنابراین امکانی برای ذخیره سازی این محصول و ارائه آن در زمان اجرای طرح نیست و این امر باعث افزایش بیشتر قیمت این محصول در آن زمان می شود.
این عضو مرکز هماهنگی امور دام با اشاره به اینکه تولیدکنندگان هنوز از جزییات هدفمندکردن یارانه ها اطلاع دقیقی ندارند خواستار تأمین بیشتر مسئولان در این رابطه و افزایش منطقی قیمت عوامل تولید شد و خاطرنشان کرد: این امر باعث افزایش منطقی فرآورده های لبنی و کاهش ضرر و زیان تولیدکنندگان در زمان اجرای این طرح می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com