منطقه سیستان مستعد پرورش شترمرغ است

منطقه سیستان مستعد پرورش شترمرغ است
مسئول پرورش شتر مرغ پژوهشکده دام‎های خاص دانشگاه زابل گفت: منطقه سیستان به دلیل هوای گرم برای پرورش شتر مرغ یکی از مستعدترین مناطق کشور است.
موسی قزاق در زاهدان اظهار داشت: مراکز نگهداری شتر مرغ بر خلاف سایر مراکز تولید دام و طیور به هیچ وجه نیازمند مصرف انرژی از جمله گازوئیل و برق برای سیستم‎های گرمایشی و سرمایشی نیست زیرا شتر مرغ از گونه‎های بسیار مقاوم به شرایط بد آب و هوایی است به طوری که دمایی تا بیش از 50 درجه سانتیگراد و سرمایی تا منفی 30 درجه سانتیگراد را تحمل می‎کند و در حال حاضر شتر مرغ‎های این مرکز در محوطه و بدون هیچ سیستم خاصی نگهداری می‎شوند.
مسئول پرورش شتر مرغ پژوهشکده دام‎های خاص دانشگاه زابل افزود: دانشگاه زابل سال گذشته فقط 250 میلیون تومان جوجه شتر مرغ فروخته است.
این مسئول تعامل بیشتر دستگاه‎های متولی پرورش دام و طیور را با دانشگاه زابل موثر دانست و گفت: اگر از دانسته‎های این مرکز در پرورش گونه‎های دامی استفاده بیشتری شود مطمئنا نتیجه بهتری حاصل خواهد شد و نباید به این تحقیقات فقط به عنوان یک تحقیقات آزمایشگاهی صرف نگاه کرد.
وی اذعان داشت: اگر بسته کامل پرورش شتر مرغ فراهم شود بدون شک به اشتغال قابل توجهی در این زمینه کمک خواهیم کرد.
قزاق بسته کامل پرورش شتر مرغ را شامل تولید، پرورش، دباغی پوست، بسته بندی گوشت و فرآوری روغن شتر مرغ بیان کرد و افزود: هر کدام از این مراحل در کنار هم می‌تواند یک بسته کامل از پرورش شتر مرغ باشد و در این صورت است که می‌توان به افزایش پرورش شتر مرغ و رغبت پرورش دهندگان امیدوار شد.
در حال حاضر پژوهشکده دام‌های خاص دانشگاه زابل تنها مرکز مطرح تولید شتر مرغ در سیستان و بلوچستان است این دانشگاه سال گذشته 12 هزار تن گوشت شتر مرغ به بازار مصرف عرضه کرده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com