ممنوعیت عرضه طیور زنده در سطح شهر یزد

ممنوعیت عرضه طیور زنده در سطح شهر یزد
مدیرکل دامپزشکی استان یزد از ممنوعیت عرضه طیور زنده در سطح شهر یزد و دیگر شهرهای استان به منظور جلوگیری از شیوع بیماری خبر داد.
علی‌اکبر حدادزاده با تاکید بر اینکه با هر گونه عرضه طیور زنده در سطح شهر برخورد قانونی صورت می گیرد، اظهار داشت: عرضه طیور که به صورت زنده و توسط خودروهای غیرمجاز و فاقد مجوز در نقاط مختلف شهر عرضه می شوند، غیربهداشتی است.
وی بیان کرد: عرضه این طیور می تواند منجر به شیوع انواع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام شده و علاوه بر به خطر انداختن امنیت غذایی و سلامت عمومی شهروندان باعث به خطر افتادن سرمایه طیور استان شود.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد تاکید کرد: بر همین اساس با هر گونه عرضه طیور زنده در سطح شهر برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی افزود: به دلیل اهمیت موضوع، در صورت مشاهده یا گزارش عرضه طیور زنده در سطح شهر بنابر قوانین سازمان دامپزشکی، طیور توقیف و معدوم شده و ضمن انتقال خودرو به شهرداری، عاملان فروش غیرمجاز طیور نیز برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع می شوند.
حدادزاده با اعلام شماره تلفن ۱۵۱۲ از همشهریان استان یزد خواست: ضمن پرهیز از خرید هرگونه طیور زنده غیر مجاز از افراد بدون مجوز و خودروهای دوره گرد، موارد تخلف را با این شماره در میان بگذارند.
وی اظهار امیدواری کرد: مردم همچون گذشته نسبت به مشارکت در امر پیشگیری از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام اقدام کنند و همکاری‌های لازم را در این زمینه با دامپزشکی داشته باشند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com