ممنوعیت صادرات دام زنده هرگز جلوی خروج دام از کشور را نمی‌گیرد

ممنوعیت صادرات دام زنده هرگز جلوی خروج دام از کشور را نمی‌گیرد
ممنوعیت صادرات دام زنده عملا نمی‌تواند جلوی خروج دام زنده از کشور را بگیرد.
استاندار کرمانشاه گفت: همه باید تلاش کنیم و با بهره گیری از همه ظرفیت‌های بخش کشاورزی، نظام مهندسی، دانشگاه‌ها و... استان را به یک شکوفایی چشمگیر در حوزه کشاورزی سوق دهیم.
ابراهیم رضایی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: تمام تاکید ایشان بر یک جهش چشمگیر در استان بود و لذا تلاش خواهیم کرد تا با اقدامات مناسب شرایط را برای جهش استان فراهم کنیم.
رضایی گفت: کار کردن ۲۰، ۳۰ و حتی ۵۰ درصدی کافی نیست و باید پروژه‌های استان با دید بلند پروازانه نگریسته شود.
وی گفت: کرمانشاه قطب کشاورزی کشور است و پتانسیل‌های بزرگی مثل دانشکده کشاورزی را در اختیار دارد که با استفاده از این پتانسیل بزرگ خواهد توانست جهش چشمگیری در حوزه کشاورزی داشته باشد.
رضایی در ادامه یکی از ظرفیت‌های مهم بخش کشاورزی در کرمانشاه را ایجاد اشتغال برای مردم دانست و با تاکید بر اهمیت این بخش در اشتغالزایی استان گفت: ایجاد ۳۷ هزار شغل در بخش کشاورزی کرمانشاه ظرف مدت چهار سال آینده به هیچ عنوان مطلوب نیست و بایستی با اتخاذ راهکار‌های مناسب و با تکیه بر پتانسیل‌های این حوزه شرایطی ایجاد شود تا نسبت به ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در بخش کشاورزی اقدام شود.
وی با تاکید برا ینکه بخش زیادی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در استان کرمانشاه را زنان تشکیل می‌دهند، از آن‌ها به عنوان یک پتانسیل بزرگ یاد کرد که می‌توانند در ایجاد جهش در بخش کشاورزی موثر باشند.
استاندار کرمانشاه همچنین خواستار اجرای یک کار الگویی در استان کرمانشاه به عنوان مرکز نخود کشور شد.
رضایی گفت: در استان جای هیچگونه تعلل نیست و بایستی هرچه سریع‌تر نسبت به اجرای اقدامات در خصوص شکوفایی استان به هر نحو اقدام شود.
کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز با بیان اینکه در حال حاضر صادرات دام زنده ممنوع است، افزود: این در حالیست که این صادرات به صورت قاچاق انجام می‌شود و بایستی با ساز و کار مناسب شرایطی فراهم شود تا این اقدام از طریق قانونی انجام گیرد.
کاشفی ادامه داد: ممنوعیت صادرات دام زنده عملا نمی‌تواند جلوی خروج دام زنده از کشور را بگیرد.
در ادامه این نشست مسائل مربوط به تولید، فراوری و صادرات دام مورد بررسی قرار گرفت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com