معدوم نمودن طیور یک باب مرغداری در شهرستان مبارکه

معدوم نمودن طیور یک باب مرغداری در شهرستان مبارکه
بدلیل ابتلا طیور این مرغداری به بیماری نیوکاسل تعداد 11 هزار و 460 قطعه از تعداد کل 23 هزار و 500 قطعه در اثر بیماری تلف و مابقی طیور یعنی تعداد 12 هزار و 40 قطعه بصورت بهداشتی معدوم گردیدند.
مدیر دامپزشکی شهرستان مبارکه درخصوص نحوه معدوم سازی طیور گفت : کلیه طیور باقیمانده پس از گازدهی ، به تعداد متناسب و با شمارش دقیق درون کیسه ها گذاشته و درب آنها را مسدود و درحفره ای با عمق 4 متر و طول وعرض 5/3 *5/3 متر در محوطه مرغداری حفر و به منظور جلوگیری از شیوع آلودگی روی کیسه ها را با آهک و یک متر خاک می پوشانند .
وی افزود : پس از دفن دقیق بهداشتی ، درب سالنهای پرورش وانبار دان پلمپ و کل محوطه مرغداری ، انبار دان و وسایل موجود در محوطه جمع آوری وضدعفونی شدند.
 
نظرات شما
  •  

    كوه بر گفت : ۹۰/۰۹/۰۶

    عجب. از كي تا حالا براي نيوكاسل اين كارا رو مي كردن؟؟؟
    جالب بود. بعضي اوقات اسم يه بيماري با سويه تغيير شكل ميده !!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ...
  •  

    ضرغامی گفت : ۹۰/۰۹/۰۶

    اقای زییس خیلی بهداشتی مرغهای ان مرغدار بیچاره رو معدوم کردی؟؟حالا باید توکدوم زندان بریم ملافات ان همکار بیچاره؟
    صندوق بیمه که فقط دنبال بهانه گرفتن است وتعهد خود را عمل نمیکند اگر هم عمل کند خیلی هنر کنه فقط وجه جوجه رو بده ومرغدار هست با کلی بدهکاری.
    شما باید خسارت کامل همکار زحمت کش ما را بدهید وکاملارعایت انصاف را کنید.ولی شماها فقط دنبال حفظ ریاست هستید وبس/

    پاسخ...
  •  

    احمد پور گفت : ۹۰/۰۹/۰۷

    اولا که از کیسه خلیفه بخشیدن آسونه مدیر دامپزشکی شهرستان مبارکه . بگید برای جبران خسارت این بابا چکار کردید ؟ معدوم کردن خالی خالی که آسونه . شغال و روباه هم بلده مرغها رو بکشه . خوشحال میشیم بدونیم ضرر و زیان ایشون رو کی میده . اگر بیمه باشه نصف ضررش رو تازه بیمه میده . شما که خوشحال خوشحال میای میگی مرغاشو کشتم ضررشم دادی ؟

    مورد دوم اینکه این گودالی که ما میبینیم که نه 4 متره نه بالاش 1 متر جای خاک داره . این گودال خیلی که باشه کلا 1 یا 1.5 متره .

    پاسخ...
  •  

    فرنام گفت : ۹۰/۰۹/۰۹

    چقدر جالب؟؟؟؟؟؟این بیماری ویروسی حاد تنفسی به ظاهر نیوکاسل دقیقا در زمان درگیری فارمها در سال گذشته به انفولانزا و به همون شیوه تلفات داده و معدوم شده و جالب اینکه باز عدم مدیریت دلسوز وکارامد و کنترل صحیح و اصولی این بیماری امسال هم حادثه خواهد آفرید؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ...
  •  

    انفولانزا گفت : ۹۰/۰۹/۰۹

    با سلام این چه دنیایی هر سال رو من یک اسم میزارن پارسال که همین موقعها برونشیت حاد صدام میکردن امسالم که میگن نیوکاسلم///بالاخره اسم من چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com