مصطفی یاسایی، با ایده‌های استراتژیک به شرکت پشتیبانی امور دام آمد

مصطفی یاسایی، با ایده‌های استراتژیک به شرکت پشتیبانی امور دام آمد
پس از کناره‌گیری عبدالرحمن چراغعلی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، مصطفی یاسایی، مدیرعامل اسبق صنایع شیر ایران به سمت مدیرعاملی شرکت پشتیبانی امور دام منصوب شده و آغاز به کار کرده است.
دلیل اصلی این جابه‌جایی به‌صورت رسمی و قطعی اعلام نشده و تنها بروز کسالت و مشکل برای پدر چراغعلی به‌صورت غیررسمی دلیل ناگزیری وی به کناره‌گیری از سمت سکانداری شرکت مهم پشتیبانی امور دام اعلام شده است و خود چراغعلی و حتی یاسایی، حاضر به توضیح بیشتر در این باره نیستند و آیین تودیع و معارفه آن‌ها نیز در سکوت کامل خبری برگزار شد.
بنا بر این گزارش، اگرچه انتصاب یاسایی، مدیرعامل اسبق و موفق شرکت صنایع شیر ایران شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد، اما به واقع مدیر جدید کسی است که سال‌ها بود که به واسطه تفاوت شدید دیدگاهش با سبک مدیریتی مدیران احمدی‌نژادی و پس از برکناری جنجالی و به سبک عزل و نصب‌های موسوم به احمدی‌نژادی، کلید صنایع شیر ایران را تحویل مدیران ذوق‌زده از حضور در ساختمان میرداماد داده بود تا آن‌ها نیز بکوشند با فروش ساختمان و تعدیل و... به اصطلاح ناجی صنایع شیر ایران شوند؛ غافل از این که صنایع شیر ایران محتاج مدیرانی با نگاه استراتژیک و بنگاهی بود تا سود مشروع خود را کسب کنند. کما این که خود مدیران جایگزین یاسایی، سال‌ها بعد به‌درستی سبک مدیریتی یاسایی پی بردند.
عکس مصطفی یاسایی در زمان مدیرعاملی صنایع شیر ایران
بنا بر این گزارش و به گفته آگاهان این صنعت و آن‌ها که از روحیه یاسایی شناخت دارند، مدیرعامل سال‌های دور صنایع شیر ایران که امروز مدیر موفق یکی از مجموعه‌های وی در "پگاه فارس" در حال اداره بزرگ‌ترین شرکت صنایع لبنی خاورمیانه و صنعت غذای کشور است؛ در صورت تفویض اختیارات لازم برای ساماندهی نهاده‌ها و محصولات پر مصرف پروتئینی در سبد خانوارهای ایرانی، می‌تواند ثبات را به بازار نهاده‌ها و فرآورده‌های پروتئینی بازگرداند.
به گزارش ایانا، در واقع با انتصاب یاسایی با سابقه تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف شیر در کشور، بعید نیست که وی در دوره جدید مدیریت این شرکت در زیرمجموعه جهادکشاورزی (پس از بازگشت دوباره به حوزه خدمتی جهادکشاورزی و با احتساب عدم اجرای اقدام خاصی در دوره چهارماهه مدیرعاملی چراغعلی) ضمن اضافه کردن شیر به‌عنوان یک فرآورده تأمین‌کننده پروتئین دامی به وظایف تنظیم بازار شرکت پشتیبانی امور دام، در کنار تخم‌مرغ و مرغ اقدام کند؛ به‌ویژه که یاسایی به مدیر برنامه‌ریز و استراتژیک شهره است و همان‌طور که در شیلات با اخذ اعتبار در دولت هاشمی بانی تولید میگو و همچنین توسعه پرورش ماهیان سردآبی شد و کاری کرد که زمین‌های بدون ارزش اقتصادی پرورش میگو هر هکتار 30 میلیون تومان معامله شود، در حوزه شیر هم نگاهش به بزرگ کردن کیک بازار بوده و رسیدن به سرانه مصرف 300 کیلوگرم را در افقی 20 ساله ترسیم کرده بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com