مصرف گوشت نصف شد

مصرف گوشت نصف شد
منصور پوریان با اشاره به اینکه گرانی‌های اخیر گوشت در بازار بهانه‌ای بیش نیست، اظهار کرد: با وجود آنکه انباشت دام، دامداران را با مشکلات متعددی روبرو کرده است، اما مغازه داران به بهانه‌های مختلف نظیر بارش برف و باران و مسدود شدن راه‌ها گوشت را گران کردند.
وی قیمت کنونی هر کیلو دام در بخش سبک را ۴۶ تا ۴۷ هزار تومان و دام سنگین ۳۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به قیمت دام زنده، نرخ منطقی هر کیلو گوشت گوساله ۹۵ هزار تومان و گوشت گوسفندی۱۱۵ هزار تومان است.
پوریان ادامه داد: با توجه به انباشت دام زنده و فشار سنگین بر روی دامداران و همچنین مازاد ۴۰۰ هزار تنی گوشت در سردخانه ها، نوسان قیمت در بازار توجیه ندارد.
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور از انباشت ۳۰۰ هزار راس دام در کشور خبر داد و گفت: با توجه به گرانی نهاده، نبود بازار مناسب و شیوع ویروس کرونا، فشار زیادی بر بخش تولید وارد شده به طوری که حدود ۳۰۰ هزار راس دام در بخش سنگین و ۶ تا ۷ میلیون راس در بخش سبک در دامداری‌ها انباشت شده است.
وی با بیان اینکه مصرف گوشت به شدت کاهش یافته است، افزود: بنابر آمار امسال با کاهش تقاضا از سوی پر مصرف ها، میزان مصرف گوشت قرمز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: علی رغم کاهش مصرف و مازاد تولید در بخش دام و گوشت با نرخ‌های غیرمنطقی گوشت گوسفند و گوساله در سطح خرده فروشی‌ها روبرو هستیم که با واقعیت همخوانی ندارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com