مصرف گوشت بوقلمون و شتر مرغ موجب کاهش اضطراب می‌شود

مصرف گوشت بوقلمون و شتر مرغ موجب کاهش اضطراب می‌شود

یک متخصص تغذیه گفت: گوشت بوقلمون و شتر مرغ به دلیل داشتن اسید آمینه بیشتر موجب افزایش ترشح سرتونین در مغز می‌شود که در کاهش اضطراب و ایجاد حس آرامش در بدن مفید است.
سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌وگو با فارس، افزود: مصرف غذاهای حاوی پروتئین و با کلسترول پایین مانند گوشت بوقلمون، شترمرغ و مرغ موجب افزایش سطح اسیدهای آمینه در بدن می‌شود.
وی گفت: با افزایش اسیدهای آمینه در بدن، میزان ترشح سروتونین در مغز افزایش پیدا می‌کند. سرتونین هورمونی است که نقش بسیار زیادی را در کاهش اضطراب و ایجاد حس آرامش در بدن بر عهده دارد.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: هفته‌ای چند مرتبه از این دسته از خوراکی‌ها در رژیم غذایی‌ افراد گنجانده شود. وجود کلسترول پایین و اسیدهای چرب اشباع نشده در گوشت بوقلمون و شترمرغ موجب تبدیل شدن این پروتئین‌ها به عنوان غذای مناسب ضدافسردگی شده است، فقط به شرطی که هنگام تهیه آن از سرخ کردن آنها در روغن فراوان پرهیز شود.
مظهری گفت: ویتامین D از آن دسته ریزمغذی‌هایی است که موجب افزایش سطح سروتونین در مغز می‌شود و در کاهش افسردگی مفید است. این ویتامین در کبد ماهی، شیر، کره و زرده تخم مرغ به مقدار زیاد یافت می‌شود.
به گفته وی نیاز بدن انسان در زمستان به ویتامین D افزایش پیدا می‌کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com